Bowling

Lördagen - vaknade upp törstig som alltid efter en fin fest dagen innan. Drack upp juicen innan jag gick lös på Ramlösan och mjölken. Blev väckt klockan 12 av Maxi som blev förvånad av att jag sov. Vi började planera kvällens aktiviteter som inkluderade förfest eller middag, sen bowling och utgång. Valet var svårt men vi sket till slut i middagen och körde på fest istället. Det kändes mer "vi", haha...

Så vi i hushållet tittade lite på Harry Potter tills vi insåg hur mycket klockan var, då kutade vi rundor här hemma, för att sedan bege oss mot bussen som skulle ta oss till Linda och Jakob. Fick se Gunnar och Gregor, två nakna killar - jäkla heta! Pimplade lite vin, självklart utspätt med Sprite, för annars smakar det bara pi. När klockan närmade sig 9 började vi gå mot Bowlingen. Vissa sprang, men det hade min kondition aldrig klarat av. Vilken kondition? Mmm, just det...

Väl där dök jag toaletten. La märke till att deras papperskorgar var av märket Katrin, samma som finns på CSK... Någon som flåsade arbetsskadad i nacken på mig?

Mitt lag bestod av en Tina som är känd som en grymt dålig förlorare, en Jennie som hade tjuvtränat på att bowla och en Linda som bara var glad för att hon lyckades träffa en och annan kägla!


Köpte lite cider på bowlingen för att hålla igång alkoholen inom oss.

När förlusten var ett faktum drog vi oss in mot staden... Under tiden vi stod och väntade på bussen fick vi två finfina bilder. Maxi röker och jag står och hånar och imiterar en pet-flasks-vin-pimplande fjortis.
 

Ganska snart insåg vi att bussen sinkade oss, så jag och den nyblivna storrökaren tog beslutet att använda våra ben istället. Så vi lämnade nog de andra och början på vår promenad var kommen. Efter en stunds vandring och ett evigt traggande märker vi att de andra är borta. Var de tog vägen och hur de kom in till stan är fortfarande ett mysterium.
Det som händer på väg till stan stannar på väg till stan!

Promenaden tog slut när vi anlände till Hessle. Lite shottar tänkte vi då, men vilka? Baja börjar bli rätt traggigt nu... Så vi fick två gröna och två röda. Jag slängde i mig den röda först och Maxi den gröna. Min var helt klart godast; smakade koncentrerad saft! Men naturligtvis skulle Maxi skilja sig från mängden (läs mig) och komma med en kommentar om att den gröna smakade ju helt klart bättre, bla bla bla. Pfft, hon vet då minsann inte vad hon snackar om!

Sen blev det Banken och lite sånt vanligt. Mötte upp sambo på Mackedonkan för att vandra hemåt och utbyta historier från kvällens gång. Mest Madde som snackade dock, men så brukar det vara, haha... Väl hemma blev det gallring av skafferiet - det enda vi hittade var dock en påse popcorn. Det är ett tecken på att vi måste handla! På med Harry Potter igen för att somna strax därefter och för att ännu straxare efter vakna av ett jävla pipande. Hela huvudet gnisslade. Snabbt som bara den flög jag upp från soffan, där jag hade somnat, för att leta upp fanskapet som väckte hela huset. Jag var väl inte helt nykter och en aning nyvaken så jag fattade inte var ljudet kom ifrån, inte förrän jag givit upp och bäddat ner mig; då började det igen. Insåg att det var min väckarklocka som ringde 04.50 på morgonen. Måste ha stött till den eller något, för jag är inte så dum att jag går upp klockan 5 frivilligt på mina lediga dagar.

Lyckades förresten slå en strike, kasta ett klot bakåt och bryta en nagel på bowlingen...

Det var dagen i långa drag!

                           

Nej nu ger jag fan upp. Bloggen fuckar något fruktansvärt. Jag trycker in fler bilder här imorgon!

Sov gott!

Kommentarer
Flummandet kommer från: clemme

jo ja tackar de fick ja gott höra under kvällens gång om hur bloggen fungerar.

2008-04-21 @ 01:12:16
URL: http://stekarbloggen.blogspot.com
Flummandet kommer från: sven

jaha ja va hände me "jag ska aldrig nånsin i hela mitt liv röka" minnet som sviktar nu när hon är gammal?!=)haha.. de va en fantastiskt trevlig kväll, förutom att de sluta me stort MINUS på kontot idag=/ =)

2008-04-21 @ 16:25:29
URL: http://shavy.blogg.se
Flummandet kommer från: Maxi

haha fin fin blogg... DEN GRÖNA VAR GODARE... =) så det så.. vet visst vad jag snackar om till viss del haha... Jaha det som snackades på väg in till stan stannar mellan oss som sakt =) dem andra kan ju fundera på vad det handlade om... =)

2008-04-22 @ 19:17:20

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0