Rapport

Oj oj... Så mycket att berätta - så lite tid!

I fredags blev det lite fest på iste hos Toye. Okej, alla drack kanske inte iste, men det är inget viktigt. Nu loggade Maxi in på MSN. Mycket händer samtidigt förstår ni. Åter till festen. Det var en mycket trevlig afton. Kändes visserligen som två läger, men jag gillade lägerläget. Eller rättare sagt; jag gillade mitt lägergäng. Låter nästan som mitt lädergäng (men dem festar jag ju inte med - vi träffas bara i smyg när inte mina "ordinarie" kompisar kan misstänka något)! Getterna betade för fulla muggar; ibland tappade de bort resten av sin flock, kortspel kom på tal och jag satsade hårt för att vinna (om man nu hade kunnat vinna i det spelet), läger bildades, vissa fick fin färg i ansiktet - ingen rouge behövs här, inte!
Lite bilder oxå kanske!

           


Sen har man jobbat, jobbat och jobbat hela helgen, men det är inget jag ska tråka ut er med. Igår blev det en roadtrip upp till Ullared, dit folk "vallfärdar" enligt dem själva! Mamma hade tid hos Glasögonfabriken, snart hade även jag och Elina det. Det är nämligen så att jag ser lite dåligt på långt håll. Har svårt att se skyltar och dylikt och märkte även på väg upp att jag ser dubbla vägstreck...

Så in till optikern jag gick
Fick reda på att mina ögon inte är i bästa skick
Lite närsynt var jag allt
Ser inte små bokstäver i liten spalt
Så ut i affären för att välja bågar
Knappt mig ute jag visa vågar
Vi ses till helgen, utan Brillen
För då har jag inte glasen runt pupillen

Nej, då sitter glasen fastklistrade i höger hand!

Köpte även kläder, jackor, lite smått skit och en kamera på Netonnet. Hemvägen var desto mer händelserik. Jag körde hela vägen. Men min kartläsare missade avfarten, så vi hamnade i Ängelholm. Tog en "Skåne runt", en kollektiv kissepaus och mycket Danne Stråhed. Hemma igen klockan elva på kvällen. Då var jag redo att inmundiga resterna av min kebabrulle utan kebab. Mycket god var den, men magen tyckte annorlunda. Eller jag antar det i alla fall på grund av den revolt den gjorde dagen efter.

Just det. Elina glömde hela huvudet hemma, HELA! När hon skulle ge Glasögonfabriken sitt nummer så att de kunde ringa henne fall i fall de fick återbud (vilket de fick) så säger hon: "Hem- eller mobilnumret?" Jo men visst de kan ju försöka få tag i henne hemma i Skåne, haha... Sen har jag glömt hur "Liten och jobbig" uppkom... Lite hjälp med det Elina?!

Nej nu ska jag ta mitt pick och pack för att sedan bege mig till lägenheten. Greys börjar ju om 53 minuter! Får inte missas.

Puss

Kommentarer
Flummandet kommer från: Maxi

Fint fint... =) händelserik dag i ullared =) Haha så kan det vara... Fina bilder =) vem är med på dem flesta om inte linslusen MAXI sj haha... puss

2008-04-03 @ 17:51:38
Flummandet kommer från: clemme

nice turner ja har fortfarande åsikter om dekorationen:P men ja håller dem på msn istället:P
ja har gått om dig i bloggning:P
vi får väl se när du kommer ikapp oss:P

2008-04-03 @ 23:25:44
URL: http://stekarbloggen.blogspot.com
Flummandet kommer från: Elina

Du skulle ju inte skvallra om mig dummer...det va ju mellan dej o mej bara;)haha

2008-04-05 @ 23:01:03

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0