Söndag - up and running

Well, kanske inte riktigt, men lägenheten är städad och jag hade varit nyduschad om det inte varit för att jag färgade håret igår kväll. Man vill ju inte tvätta ur färgen direkt. Blev förresten svart, inte mörkbrunt som förpackningen lovade. Fast svart är helt okej, bättre än det blonda i alla fall!

Gårdagen var väldigt intensiv och jag hann med mycket. Vaknade 07.00 och trodde jag hade försovit mig till jobbet igen. Detta resulterade i att hjärtat fick träningsvärk så mycket som det bultade och jag vaknade på en gående gång. När jag sen äntligen lyckades kräla ur sängen så gick det lagom fort (sådär Tina-fort, tolka själva). Sen kom Maxi och slängde in sina saker hos oss. Michelle skjutsade oss till tåget som tog oss till Malmö. Köpte jeans och tröja samt en del Chai latte, nam nam!

Åkte hem igen, gick och lämnade filmen som jag och Madde hyrde dagen innan, intog Sun Lux, släpade våra ben som redan tagit 13 000 steg till Willys Hemma och sen tillbaka till the apartment. Beställde mat från Bestguldi, färgade mitt hår och när jag svintat duschen och fått väck allt balsam kom Jennie och Sofia. Så det blev marathon för min del med start i badrummet och mål i köket med ett Musse Pigg-sugrör i käften!

Banken blev det som vanligt ja, med en kort visit på Hessle. Inne på Banken sen träffade vi Sofie från Frökne - inte sett henne sen vi slutade 9:an! Vinkade även lite småtrevligt mot några CSK-städerskor, haha... Reunions i alla hörn och kanter. Kom även fram en äldre pojke när vi stod i baren. Han frågade vad jag drack så han fick smaka. Den föll honom i smaken, som Per-Åke hade sagt, så han bad mig be bartendern att göra en likadan till honom. Senare på kvällen, precis innan vi skulle bege oss hemåt, så kommer han tillbaka och säger att han är skyldig mig en klunk. Nu var det inte detta som var roligt, utan när jag sa ja tack men att han fick dricka först. Japp, i Sveriges samhälle är det en norm att man man redan som liten lär sig att
1) inte följa med främlingar
2) inte äta bär som man inte vet om de är giftiga eller inte
3) inte slåss och
4) inte dricka nåt som man inte har haft väldigt intensiv uppsyn över
Jag hänvisar till punkt 4 här om det var någon som missade det! Lydig som den här stuten(!) var så tog han en klunk och yttrar en kommentar om hur hemskt det egentligen är att jag kände att jag behövde göra så. Sen tog jag då tillbaka min klunk som egentligen inte behövdes, hehe...

Så där ser du mamma; jag är inte så godtrogen som du ibland säger att jag är!

Jaja och bilderna kommer senare. Ska titta på film nu igen. Film i bakfyllans misär är som Capri Sonne en varm sommardag!

Pommes på er!


Kommentarer
Flummandet kommer från: Jossan

Det var ju varst vad du var produktiv Turner :) Men da kan vi vara svarta ihop nu for mitt ar lia morkt, passar till den framtida brannan jag planerat ;) Satt in nagra bilder sa jag far se era vackra nunor! Ha en underbar mandag! Puss

2008-04-07 @ 07:53:34

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0