Redovisning

Det fina vädret som har "drabbat" Sverige har gjort att jag slet mig loss från tangenter och dataskärmar. Så istället för att bara sitta inne har jag varit rätt aktiv ute i det gröna, hihi...

I tisdags fyllde en känsla av rastlöshet min kropp, vilket ledde till att jag trängde mig på hos Ida nere i Malmö på onsdagen. Gick först lite i stan sen träffades vi, åkte hem till henne och jag blev serverad mat - wok. Mycket gott! När maten var slut (och så även våra första 20 samtalsämnen) så hade vi ett svårt val framför våra fötter. Vägen mot höger ledde in mot stan till ett café som hade kvällsöppet. Vägen som pekade åt vänster var lite mer kreativ, för den innebar att vi själva skulle göra en paj. Resultatet blev en körsbärspaj. Att kärna ur dessa jäklar tog ett bra tag (innan man fick in tekniken) och vi var båda aningen skeptiska till hur detta fenomen skulle smaka. Tro det eller ej, men med lite extra strösocker bredvid smakade det redigt bra faktiskt. Ytterligare 20 samtalsämnen hann nog avklaras innan jag satte mig på bussen som skulle ta mig till Centralen. Och vad gör Ida vid busshållsplatsen? Jo, hon går in i kuren.. BLAND ALLA SPINDLAR... Tina läxade upp henne, haha... Hemma klockan 12 den natten för att sedan upp och jobba dagen efter!

Efter torsdagens slit på CSK cyklade jag och Madde iväg för att handla litta. Kom hem, samlade ihop mig själv och begav mig sedan till det berömda Tollarpet. Där blev det en eller två drinkar, lite kubbspel och massor av plump tillsammans med Korre, Jonnis och Erik. Jag och Korre vann naturligtvis, de andra var för nyktra, hehe...

Fredagen spenderades ute i Ö-slöv, åtminstone eftermiddagen. Jag passade Vovvs och åt lite middag med Linda, Elina och Maxi. Även här blev det en drink och kubbspel. Jag och Toye vann och det berodde inte på att Maxi och Linda gav sig för att jag blev sur, INTE!

Lördagen fortsatte i alkoholens tecken - har man semester, så har man! Klockan 12 låg jag och elina och glassade vid deras pool med varsitt glas vitt, haha... Senare blev det sjön och cider, för att sen på kvällen festa med Maxi. Mycket trevlig dag måste jag säga ooooch: Rickard lovade att slå mig så hårt han kan nästa gång han kommer ner, mihi!

Nu är det tisdag och jag är snart långledig. Hela 4 dagar, inte illa det!

Har ju för övrigt fått leka med Johans blogg, något han kommer ångra när han kommer hem, muhaha...

Pussipuss

Kommentarer

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0