Strandlivet

Badplatsen var nästintill ödelagd när jag och mor kom ner vid 10-tiden imorse. Vi låg och pressade i två timmar, sen tog vi en paus uppe vid huset och fikade lite med far och Freds. JAG ÄR FORTFARANDE SUGEN PÅ GLASS, men jag har fortfarande inte fått någon. Därför bestämde vi oss för att ta en tripp ner till den nyöppnade lilla livsmedelsbutiken här i Kosselandet. Men vad tror ni vi mots av när vi kommer dit? Jo, en skylt där det står att de för tillfället bara har öppet måndag-fredag 12-18. Besvikelsen och irritationen var enorm!

Men det finns ju bra saker med dagen också, eller egentligen har jag inget dåligt att komma med förutom det där med glassen... Solen skiner, det är varmt ute, vattnet har värmts upp under dagen (så det blir kanske ett dopp ikväll med) och jag har gjort upp planer för onsdagen som inkluderar en tågresa till Malmö stad. Ledighet är underbart! Hihi...

Nere vid sjön har jag legat och lyssnat på en 15-åring som antog att hon va så sjukt snygg bara för att en 19-åring hade raggat på henne. Bla bla bla, guw vad hon gav sig själv komplimanger. Men han hade ju inte så mycket innanför skalet som hon sa; han var lika trög som han var rik. Pantade, pantade fjortisbrud. Jag skulle egentligen stannat kvar och solat en stund till, men mina skoskav i öronen skrek av ren och skär fruktan för vart ord bruden yttrade. Så jag kunde inte göra mycket mer än att traska hemåt tillsammans med mor som inte stod ut med hettan längre!

Frågorna har hopat sig i huvudet på Lillpålsson idag, endast en har blivit besvarad. Finns det verkligen gäddor i sjön eller är Gammelgäddan bara en myt? Hur stora är gäddor? De där döda ynglena i sjön, är det grodyngel? Eller är det firrar? Och om man gör isbitar av kolsyrat vatten, är det då fortfarande kolsyra i det när det sen smälter?

Gäddfrågorna har mamma besvarat, så de behöver ni inte göra er besväret att svara på, men de andra får ni gärna upplysa mig om... Vilket leder oss till Upplysningen, eller kallas det för Upplysningstiden? Var det Voltaire eller Rousseau? Båda såg jag nu... Googlade hehe...

Nej nu är det grillning på G. Måste hålla koll på pappa så att han inte lägger min schnitzel på en nerköttad plats på gallret!

Njut av solen!

Kommentarer

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0