En festfri lördag

Idag har varit en bra dag! Tro det eller ej, men Bulgiboken är KLAR. Japp, ni hörde rätt, hihi... Hela tio dagar innan nästa tripp ska påbörjas. Längtar man eller?! Hann inte sola idag, på grund av ovan nämnda projekt, däremot hann jag bada med min nyfunna kärlek, Olympus! Träffade en Nielsen där nere som mer än gärna ställde upp på lite undervattensbilder. Tyvärr är vattnet i Råbelövssjön så grumligt att man knappt ser längre än 20 centimeter framför sig! Men men, det gjorde inte så mycket. Mamman tog sig också ett dopp, skrek samtidigt gjorde hon. Tänkte jag: "Var är grisen?" Ni vet som i "en stucken gris"... Jaja, ni är inte inne på flummande. Inte på samma nivå som jag åtminstone, det är lugnt, jag förlåter er!

Päronen var iväg och köpte en ny grill (den gamla tog sina sista andetag när jag passade huset i maj). De var så smarta att de köpte en riktigt kvalitativ en på Rusta. Som väntat fattades en bräda, skruvarna pregar åt alla håll och kanter, locket får lyftas med våld och det gnisslar så fort man rör den. Pappa kämpade i flertalet timmar med att få ihop denna livlösa varelse, tills mamma ville reklamera den! Blicken hon fick då räckte för att inse att det kommer inte hända. Så bara ett tips: Köp inte saker på Rusta, om det inte handlar om schampo eller liknande!

Och Maxi: Mamma tänkte säga "Hej Maxi", men med tanke på att ni befann er på Maxi, så tyckte hon det var lite opassande. Särskilt då du stod och snackade med någon annan. Så för att förminska missförstånden sade hon alltså istället Evelina, som faktiskt är ditt namn, även om det låter konstigt, hihi...

Imorgon är det Playa à la Österslöv som gäller. Glass vill jag fortfarande ha, bara så du vet!

    

Kommentarer

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0