Manly Beach

Idag har vi haft en otroligt slapp dag. Vi tog en mysig liten bat ut till Manly Beach. Molnen los med sin narvaro. Typiskt pa var stranddag, tankte vi. Som tur var tittade solen fram under formiddagen och holl sig framme till sena eftermiddagen. Korre ser nu ut som en tomat, sjalv ar jag nyansen ljusare.

Pa vagen hem fran farjan stod vi som vanligt och kollade pa var karta (vi gick at helt fel hall igar och ett sadant misstag ville vi inte upprepa). Da kommer en trevlig kvinna fram och undrar vart vi ska och om vi behover hjalp. Vi tackar men forklarar att vi bara skulle forsakra oss om att vi var pa ratt hall. Max 7-10 sekunder senare kommer en aldre man fram till oss och fragar exakt samma sak. Har jag namnt att de ar valdigt trevliga och hjalpsamma har? Hihi...

Nu nar jag satte mig vid datan, sa borjade mannen bredvid mig snacka med mig. Han verkade valdigt oppen och trevlig, precis som alla andra har nere. Enda skillnaden var att jag sag att han hade en brun papperspase med en stor flarra i, ur vilken han tog en stor klunk da och da... Nar han gick fick jag en blot spritpuss pa kinden. Otroligt charmigt, tycker ni inte?!

Korre har forresten lamnat mig ensam har pa internetcafeet, med endast mitt lokalsinne och en karta till hjalp att hitta hem. Wish me luck!

Kommentarer
Flummandet kommer från: maxi

Hehe snällat av han att ge dig en spritpuss ;) usch!! Hoppas du hittade tillbax vart du nu skulle efter besökte på internetcaféet... puss

2009-02-25 @ 10:06:04
Flummandet kommer från: mamma

Låter som allt är bra! Var försiktiga med solen. (Hoppas Jossan hämtar dej om du går vilse...)Puss o kram / mamma

2009-02-25 @ 10:28:02
Flummandet kommer från: Fridan

Hejsan tusriter! Vad kul att läsa att ni är framme i det undebara Sydney! Ta hand om er! Kram Frida

2009-02-25 @ 18:52:18
Flummandet kommer från: malte

Så Korre-personen är en vanlig tomat, och du är en omogen tomat? ^^

2009-02-25 @ 19:37:07
URL: http://yuna.bloggsida.se
Flummandet kommer från: madde

är det kanske "das" karta du använder dig av, för det måste ju se hysteriskt ut om ni väcklar ut den STORA kartan....:)

2009-02-25 @ 20:51:43

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0