Summer almighty

Dagens svåraste uppdrag kommer onekligen bli att hitta sommarkläder. Jag har inget att ha på mig i Australiens värme. Jo, jag har hittat ett par shorts, haha... Så idag ska det köpas skor, kläder, kläder och andra nyttigheter. Kanske en brandsläckare?! Hihi... Jag ska även hinna med att sola och göra något till. Jag kommer inte ihåg vad det där något till var, så typiskt.

Jag är ledig idag efter en helg full av städning. Till min stora förvåning jobbar jag endast 6 dagar till innan jag åker iväg. 6 dagar, förstår ni hur lite det är? Jag ska baka till Knutpunkten också, men säg inget till Matilda! Det ska bli så skönt att bara kunna säga hejdå till sjukhuset, att bara kunna gå hem den där torsdagen och veta att man inte ska tillbaka på tre månader.

Inatt drömde jag (ja, jag är säker på att det var en dröm) att det planerades en ny Bulgarienresa, fast till Turkiet den här gången. Det var en ganska otippad grupp som skulle resa tillsammans - jag, Erik, Johan och systern Frida. Det hade kanske blivit... intressant...?

Fortfarande, fyra dagar efteråt, har jag känningar av Twinrixsprutan. Om jag trycker lite på min muckel får jag en härlig känsla av obehag och fnissar till. Har ni provat ljusterapi? Jag tror det var det jag fick prova mot min allergi. Troligtvis har det någon form av effekt, min gissning är att det är en placeboeffekt. Anyway, när hon lös på en viss punkt (kan inte komma ihåg var) började jag skratta. Hon kunde sluta och börja om på nytt på det här stället och jag fnissade försynt varje gång. Lustigt...

Off and away.

Kommentarer
Flummandet kommer från: Jossan

Shoppa loss i Sidney i stället! =)

2009-02-09 @ 21:30:25
Flummandet kommer från: Fridan

Tjenixen!



Sa ni ska aka till Australien era gotte grisa, ni kommer inte att angra er. Jag alskade det landet. Men en resa till Turkiet med er hade nog ocksa var it en rolig upplevelse! Kram Frida

2009-02-11 @ 07:08:55
Flummandet kommer från: Johan

Update va va va??? ;o)

2009-02-11 @ 14:27:22
URL: http://bamses.blogg.se/

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0