Sydney

Var forsta dag i Sydney var gasnka underbar. Vi insag att de felsta pa vart hostel ar ungdomliga alkisar (alltsa ungdomar som ar har for att festa) och vi hade ingen bokning pa hostelet. Korre hade glomt lappen hemma vilket forsvarade hela situationen. Men oroa er inte, med vara stapplande engelskakunskaper loser sig allt! Igar hann vi med en hel del, det blev mycket intryck och Korre som drabbats av nagot vi alla kanner igen vid namnet jetlag somnade cirka 18.00 pa kvallen.

Sa vad har vi gjort? Vi borjade dagen med frukost i Hyde Park. De har halalgelatin i nastan all yoghurt men jag hittade substitut. Vi vandrade vidare och med hjalp av en karta fran Sydney Airport hittade vi till Operahuset. Kulturella som vi ar tog vi en svang inom deras souvenirshop, haha... Vi vandrade aven genom The Botanic Garden, det luktade vaxtligt! Strax darpa befann vi oss lang, langt upp i luften, namliegn i Sydney Tower. Darifran kunde man blicka ut over i princip hela staden. Lite svindel fick man allt. Vi passade aven pa att satta oss i en simulator som tog oss pa en resa genom Australiens stora landsyta. En titt pa kartan och vi var pa vag mot Sydney Auqarium. Hela kroppen fylldes av dubbelmoral som sedan utvecklades till trippelmoral. (Tanker jag mycket eller, haha?)
Moral 1: Betala sa att folk tjanar pa att ha sma, stackars djur instangda.
Moral 2: Det ar ju faktisk hajar man far se...
Moral 3: Genom att ha dessa fa djur som attraktion kanske minskar turismen vid Barriarrevet, som ar ytterst hotat av den okande turismen. Offra nagra for att radda manga?

Australien ar ett land av labyrinter (stavning?). Botaniska tradgarden, gatorna (alla gator ar labyrinter for mig), flygplatsen, kosystemen... Flygplatsen by the way var fruktansvard. De var sa strikta med sina regler. Tina blev lite nervos och de kollade pa oss som om vi var illegala flyktingar (jag kan tanka mig att illegala flyktingar far stranga blickar). 

Nagot Korre upptackt om Tina:
Tina anvander samma sorts tval till kroppen som hon anvander til ansiktet! (Ni skulle sett hennes forvanade blick, haha.)

Nagot Tina upptackt om Korre:
Korre mumlar en hel del, sarskilt pa morgonen. Ofta ar det sa svart att hora vad hon sager att jag bara mumlar tillbaka istallet!


Ha det nu underbart dar hemma i kalla, graa, trakiga Sverige, hihi...

Kommentarer
Flummandet kommer från: madde

jag ska lägga mig i snön o sola idag, de kan iaf inte du göra;) hahha.. låter som ni ha de bra redan=) pusspuss

2009-02-24 @ 10:02:43
URL: http://newadventure.blogg.se/
Flummandet kommer från: Maxi

Gud ni har ju redan hunnit med en del :) låter som ni mår toppen och har det toppen... fortsätt så

ska med lägga mig i snö o sola ;) som madde hehe pusss

2009-02-24 @ 12:46:40

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0