Alcotoxic

Den där alkoholen ja... Det är en rolig drog det där. Om den brukas med förstånd vill säga. I mitt umgänge återkommer flaskan med aningen högre procent än vatten ganska ofta. Festar vi är den en självklarhet. På filmkvällar smyger den sig försiktigt fram bakom godisskålen. Till och med middagar som annonseras som alkoholfria får sig en stänkare.

Jag var på systemet idag. Tre cider blev det. Egentligen vet jag inte varför jag köpte dem, det var nog mest ett "bra att ha hemma-köp"... Eller så var det mitt undermedvetna som slickade mig i örat med saliv som bildade orden "till helgen kan dessa komma till användning".

Till helgen har vi fått in lite önskemål angående aktiviteter. Korre ville inte gå ut, istället föreslog hon lite middag och mys på fredag. Erik är sugen på en tacokväll och Johan är med på det mesta om han får dricka alkoholhaltiga drycker. Mina tre cider och jag hade gärna kombinerat allt detta, det bör väl inte vara helt omöjligt?! Haha...

På fredag (om det nu blir en sammandrabbning) ska jag få min vinst. Inlöses senast 27 januari 2009. Mitt offer ska vara relativt nykter vid Operation Veet, annars blir det bestraffning. Hård sådan!

Min energinivå är på topp. Det är precis lagom att ha tredagarshelger och sedan bara jobba tre dagar resterande del av veckan. Man blir på så bra humör när man inte är trött!

Dropkick, gud vilken mysig musik det är!

Kommentarer
Flummandet kommer från: Johan

Hmm, får be admin radera detta inlägget, vi framställs ju som alkisar! Hmm, fast det är vi kanske ;o)

2009-01-08 @ 17:46:48
URL: http://bamses.blogg.se/

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0