Kycklingdräkt och munskydd

Så ser jag morgondagen. Jag fick order om att inte gå upp och städa på plan 14, så någon annan får ta det området. I 8 timmar och 15 minuter ska jag istället vistas bland personalen på plan 6. Som det ser ut i nuläget kommer de isolera mig där uppe tills jag slutar för dagen - alltså ingen kontakt med mina städkompisar. Nämnde jag att avdelningarna jag ska städa är avstängda på grund av calici (vinterkräksjukan)?! På dörrarna sitter stora röda lappar - Ingångsförbud!

Jag, som har utvecklat en mildare form av hypokondri, kommer troligtvis sniffa på sprit hela dagen. Av någon anledning har jag fått för mig att luftvägarna blir desinfekterade om man andas in spritångorna. De flesta som vet om vad jag håller på med för självkurerande metoder låter mig göra det, samtidigt som de tittar på mig med sina empatiska ögon på grund av min korkhet/korkade het/korkighet, för att sedan vända sig om, skaka lätt på huvudet och sakta gå därifrån.

Wish me luck!

Kommentarer
Flummandet kommer från: Erik

jag tror dock att det är ditt beroende som över tar!!!hahaha.

2009-01-13 @ 19:32:33
URL: http://erikn.blogg.se/
Flummandet kommer från: madde

stackars dig som ska vistas bland kräkiga människor=P

2009-01-13 @ 23:25:22
URL: http://newadventure.blogg.se/
Flummandet kommer från: malte

jag har fått en kräksjuka, du kan få lite av mig? så du har det överstökat menar jag. den hoppar på mig litegrann när den känner för det, så varje dag blir en överraskning! som i dag. lycka till i dag. :)

2009-01-14 @ 06:58:48
URL: http://yuna.bloggsida.se

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0