The weekend is coming to its end

Fredag

Dagen började som så ofta annars med jobb och fortsatte i rasande fart mot bussen. Väl hemma tog jag en powernap, fixade till mitt yttre (läs duschade bort alla smittorna) och åkte iväg till Linderöd. Några stopp på vägen blev det, för Linkan skulle ha sprit på systemet, sen skulle han hämtas i Vä, Erik plockade vi upp i Tollarp och Johan i Vram. Den klassiska förseningen var ett faktum, men Korre var lika glad ändå. Det bjöds på god mat, tacos, och även några snapsar.

När matsmältningen intog sin första fas tyckte jag det var dags att hämta ut min vinst. MOTVILLIGT följde Johan med in på toaletten där jag först fick klippa benet på honom. Lugn nu, jag klippte inte av det, jag bara  trimmade hans vildvuxna hårväxt. Hade jag inte gjort det hade inte vaxningen blivit lika effektiv. Vinsten var som sagt en vaxremsa. Jag använde fyra... Den lille stackaren fick till och med tårar i ögonen innan första skulle dras, men det kommer han aldrig erkänna.


Tycker oerhört synd om syster din som ska behöva sola på samma strand som dig om några veckor, hihi... Glöm inte SPF 70.


Lördag

Mamma fick komplimanger av sin dotter - maten var riktigt god. På kvällen bar det av mot Kosmorama och jag har nu lärt mig vad filmen vi såg heter, nämligen The day the earth stood still. Filmen hade inte varat mer än 4-5 sec när Korre bister ut i en aha-viskning - hon har redan sett filmen!

Ni vet hur filmer brukar ha ett dolt budskap?! Det hade inte denna. Hela filmen var uppbyggt på ett så påtagligt budskap att man inte ens böhövde klura ut det själv. Men det var en bra film, det tyckte jag. Det de sa i den stämmer. Det är inte förrän vi står i det ultimata krisläget som vi ändrar på oss. Vi kommer förstöra jorden. Inga aliens kommer komma och hjälpa oss. Även om alla i biosalongen fick ta sig en tänkare när eftertexterna rullade, så kan jag slå vad om att alla gick ut till sina miljöförstörande bilar fem minuter senare, åkte hem till sitt hus med TV, lampor och datorer igång och sysselsatte sig med något som drar ström. Det gjorde jag i alla fall...

Kommentarer
Flummandet kommer från: Fridan

Du får tycka synd om mig för det var ingen vacker syn som mötte mig då jag såg Johans ben och arm (-:

Kram Frida

2009-01-14 @ 18:38:56

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0