Kosmorama i lägenheten

Känns så just nu, när Madde o Henric tittar på film. Det vibrerar i köksstolen jag sitter på, så hög är volymen. Men det är ju trevligt, man somnar i alla fal inte vill jag lova.

I lördags var jag då hos Erik tillsammans med tre andra små prickar. Mamman där fyllde år, så efter tolvslaget knackade vi på i husvagnen och sjöng för henne. Hon fick även en blomma av Erik och tillhörande kvist av mig, haha. Hon tittade lite förfärat på oss när vi svarade ja på frågan om vi snott dem från grannens trädgård!

Erik sms:ade sen lite med min mamma och tydligen ska vi snart ses allihopa och ta några groggar, haha. En spännande namndiskussion startades även mitt i natten. Jag tror, okej, jag tror att det är så här: Min mor heter Eva och det gör även Eriks mamma. Johans moder heter Eva-Marie (?) och pappan Lars. Inte nog med det nej, för det heter ju min far också! OCH INTE NOG MED DET HELLER, för de heter så mycket som Lars-Olof båda två. Jag tror detta stämmer, om inte någon förvirrade allt i skallen på mig så att allt nu ligger i en enda stor röra, vilket resulterat i att jag nu sitter här och ljuger. För det hade ju varit så pinsamt, haha... Eller hur, va?!

Min cykel är borta... Trodde den var stulen, men Madde kom hem och frågade om jag inte cyklat in till stan när jag skulle ta bussen till Tollarp... Det bedrövliga är att jag kan inte komma ihåg hur jag tog mig dit över huvud taget. Gick jag? Halvsprang jag på grund av dålig tidsplanering? Cyklade jag? Jag får väl helt enkelt ta mig en titt vid cykelstället bakom Domus en dag nu i veckan!

Nu ska jag och datan bege oss till skönare breddgrader - sängen!

Pussipuss

Kommentarer

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0