Påfågel

Idag stod jag och tittade upp i ekens stora trädkrona. Plötsligt sticker en färgglad påfågel fram sitt lilla huvud och börjar prata med mig. Vårt samtal pågick en stund och jag berättade att jag för första gången den här sommaren fick hjälp så att jag skulle slippa jobba över. Påfågeln sa att det här måste vara min turdag, så jag började naturligtvis fundera på om detta var ett bra tillfälle att köpa en lott... Jag gjorde slag i saken. Jag gick upp till kiosken och betalade de 25 kronorna som krävdes för att jag skulle få min Trisslott.

Och vad händer? JOOO, JAG VANN - 25 gånger 2, alltså hela 50 spänn!

Dra på triss, va?! Bokstavligt talat, haha...

Kommentarer

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0