Hmmisar

I fredags sa vi hejdå till Maxi genom att bjuda henne på lite restaurangkäk och sedan parta litta, hihi... God mat, några drinkar och en hemskt illaluktande efterrätt senare var vi på Hässle. Där förlorade vi Jacke, Johan somnade och jag träffade en klasskompis jag inte sett sen studenten. Vidare gick vi till Biljarden och tro det eller ej, men vi spelade biljard där faktiskt - första gången. Mitt lag förlorade, men inget dåligt humör för det! Nästa anhalt var Banken. På väg dit kröp jag genom buskar, blev knuffad in i dem (är lika med blåmärken) och utmanade därför Knuffaren i en vattenduell. Jag drog ner Madde i lilldammen bakom Södertorp, men föll pladask själv också... Tyvärr får jag väl säga, för sen var jag blöt, BLÖT.

Inne på Banken hittade vi ett par glasisar, men tappade bort Muth och Johan. Men det var det värt - glasögonen var ovärderliga. Hehe... Träffade även två andra klassisar från gymnasiet, inte heller dem har jag sett sen dagen av student. Väldigt trevlig kväll, en härlig sista fest med lilljäntan innan hon lämnar oss för Norge!

Lördag kväll var intressant. Jag fick ett sms. Från Ola. Ola är en av dem jag träffade i Bulgarien för ETT ÅR sen... Ja, tappa hakan på den du, för jag har inte haft kontakt med människan över huvud taget sedan den resan. Tydligen bor han i K-staden nu. Lustigt värre, va?!

Idag, måndag, kattaputtiserade jag strömmen i hela lägenheten genom att sätta på vattnet i kranen i köket, som är sönder och därför sprutar åt alla håll och kanter (mest uppåt i och för sig). Lampan ovanför vasken fick sig en stänkare och med tanke på hur känslig all teknisk utrustning är här så blev det helt tyst. Ingen elektricitet surrade mig i öronen längre... Efter rådgivning av Mr Lagerkille fick jag igång allt igen... Efter någon timme i alla fall! När middagen var i full produktion gjorde Madde en favorit i repris. Tre hungriga varelser satt nu i köket, utan el. det är vid sådana här tillfällen man märker hur handikappad man är utan ström. "Vi kan ju värma bröden i mikrovågsugnen så länge. Fan, datan funkar ju inte. Vi kan prova att föna det torrt."

Nu ska jag leta resmål, läxa!

Kommentarer

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0