Ända ut i fingertopparna

Jag tänker inte skriva om samma sak som säkert 30 000 andra bloggare redan har gjort, det vill säga om jordskalvet som skakade oss här i Skåne. Anledningen är att jag är så satans sur för att jag missade det. Bussen var 3 minuter sen. Hade den inte varit det kunde jag också hängt med i dagens heta samtalsämne på sjukhuset.

Jag missar allt spännande... Presentutdelning, brandlarm, jordskalv, nyårsafton - allt!!

Nu sitter jag här i mitt julpyntade hem och väntar på att klockan ska bli sju så att jag och Vovvs kan få gå ut och frysa i den rövbitande kylan. Om jag inte hade varit så förbannat trött hade jag börjat på ett nytt fotoalbum ikväll. Det är nämligen så att Karnevalbilderna som togs med de högkvalitativa engångskamerorna från BR ska sättas in i ett lekfullt album. Just nu ligger de bara i min speciella scrapbookingpåse till ingen nytta alls. Hur kul är det egentligen att sitta och titta på kort som bara ligger huller om buller i en enda stor hög, undangömda och bortglömda...?!
Fotoalbum är hett!

Jag har börjat gilla House. Har aldrig riktigt kommit in i den serien, inte förrän nu. Riktigt bra ju! Undrar om TV4 sänder programmet fortfarande. Innan var det på tisdagar 21.00. Om det är så fortfarande vet jag inte. Men om det nu skulle vara så, så hade jag ju kunnat se det ikväll, förutsatt att jag har en fungerande TV med riktiga kanaler. Tyvärr har jag inte det. Roberts sunkiga boxer har helt tappat gnistan, den står bara och blinkar rött och jag kan riktigt höra hur den viskar "Jag vill inte fungera, jag vill inte fungera, jag vill inte fungera..." Ibland blir man bara så irriterad på materiella ting. De tänker aldrig längre än näsan räcker (haha jag är ytterst tveksam på om jag fick till det uttrycket rätt där. Okej, mamma hjälpte mig nyss... Tyckte väl att "går" lät fel. Näsan går inte.), vilket innebär att de aldrig slänger en tanke på vilken hysteri de skapar bland oss otåliga homosapiens som under inga omständigheter klarar av irritationen som tekniska problem åstadkommer.

Slutsats: Jag får ladda hem hela serien istället. Det lär gå jättesnabbt med mitt mobila bredband, tänker jag optimistiskt!

Nu vill den fyrbenta ut...

Kommentarer

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0