Light is coming

Inledningsvis vill jag berömma mig själv för min tappra förmåga att kunna hålla mig borta från tekniska kommunikationsmedel i 18 timmar och 33 minuter i lördags.

När jag och vovven var ute på promenad i fredags kväll hände något märkligt, men intressant. Nåja, en tänkare som jag tyckte det var intressant... Själva tanken i sig kommer jag inte ihåg, men jag vet att tankegången gick så här: En tanke ploppade upp i huvudet på mig. Jag funderade på den en stund, men insåg ganska snart att tanken jag hade bara var en tanke som jag brukar få när jag tänker på något. Ni vet en sådan där jag-mår-bättre-av-att-tänka-så-här-tanke. Normalt sett brukar jag inte tänka att mina tankar är sådana, utan accepterar dem för deras defensivitet. Meeen, icke denna gången! På något underligt sätt lyckades jag ligga ett steg före mina tankar. Fattar ni?! Haha, nej jag anade det... JOHAN hade fattat!

Jag har kommit på det mysigaste ordet till den äckligaste kroppsdelen - fossing! Är det inte sött så säg. Lille fossingen, hihi... JOHAN tycker nog också att fossing är ett sött ord!

Vad har jag mer gjort under min mycket energigivande helg? Jag har målat pepparkakor. Jag och mamma satte igång direkt efter att kristyr och glögg var framdukat. Och fina blev de, det ska ni veta. För att visa hur jäkla grymma the Pålsson's är bjuder jag här på ett smakprov. Tro inte jag bjuder dig på en ätbar pepparkaka, du får bara se highlightsen. Fast JOHAN kanske får en riktig!


Min alldeles egna griseknoa. Munnen är rosa, som ni ser. Anledningen är att jag inte ville äta den röda karamellfärgen på grund av ett E-nummer. Istället färgade jag med lite rödbetsspad. (Uppfinningsrik är ordet ni söker!) Den blåa färgen är ny för i år. Vi kände för en modernisering, även om jag annars är väldigt konservativ angående jultraditioner.


Här har vi förvirrade Lotta. Spana in hennes spetskrage! Jag har sytt den själv.


Trotsiga Birgitta visar rumpestumpen för er, hihi... Busigt, va?!


Slutligen snygga Lisa. Rätt modern om man jämför med hennes väninnor, hon har nämligen linne på sig!

Nu förstår jag att ni är jättespända på att få veta hur det har gått med mitt album. Det har gått superbt. På endast tre dagar har jag knåpat ihop alla Karnevalbilderna till en lekfull samling. JOHAN kommer tycka det är så fint, troligtvis för att han är med på korten! En som inte var lika glad under skapelseprocessen var den så kallade modern i huset. Hon visste att mitt rum såg ut som att en tornado virvlat rundor där inne, men ändå skulle hon klampa in minst 10 gånger om dagen. Varje gång stängde hon dörren med en bekymrad suck, detta efter att alla hennes pedantiska groder hoppat ur hennes välsmorda mun. Jag känner att jag måste dela med mig av mitt barnasinne också. Kommer ni ihåg era klisterslickande dagiskompisar? Jag var inte en sådan som liten, men nu när jag är 20 år kom suktandet. Jag hade fått två stiftklister när jag köpt scrapbookingset för barn på Ullared. De var sådär rosa och lila och doftade himmelskt. Jag kunde bara inte motstå; jag började med att slicka lite nätt, för att sedan övergå till att byta användningsområde. Jag provade det som lipsyl... Fråga mig inte varför. Troligtvis för att det luktade så jäkla gott. Effektivt var det i alla fall inte, så du behöver inte prova, låt mig göra alla sådana dumma försök!

Till sist behöver jag hjälp. Så om ni inte är lika mesiga som ni brukar vara, så kan ni väl slänga in en kommentar här idag. Åh jo, jag vet att jag har minst 18 läsare, så bara hit med förslag, bra som dåliga! Allt är välkommet. Nu till frågan... Jag och JOHAN håller på att höja insatsen/vinsten i vår tävling. Det är bara det att jag måste komma med något riktigt bra som han vinner (om han mot förmodan skulle vinna), för annars går han inte med på min vinst (eftersom jag kommer vinna), nämligen att jag får raka båda benen på honom. Upp till knäna givetvis. Så något som ligger på samma niva. Tack på förhand knudor!

Nu är det godnatt för mig!

Pussipuss


Kommentarer
Flummandet kommer från: sven

undra om era pepparkakor är goa.. granna ser vi att dom är men frågan är om dom är goda=) hmm men om du nu ändå vinner tävlingen, så varför inte ha som hans pris att tex få raka ditt huvud om han nu skulle råka vinna, som han ändå inte ska göra=P

2008-12-22 @ 08:32:54
URL: http://newadventure.blogg.se/
Flummandet kommer från: Määädh.

du är ju dum, fossing har funnits i hundra år...

2008-12-22 @ 18:56:58
Flummandet kommer från: malte

ah, dina pepparkakor blev ju hur snygga som helst! :O men jag är inte avundsjuk på din förmåga. inte ett dugg. jag har varit ledig i dag! ha ha ha!



hm, jag kan inte lägga upp bilder på mitt hår på bloggen eftersom de är för stora och jag har inget program att beskära dem med. :P du får se på onsdag, eller när vi nu ses. fan, jag glömmer vilka dagar du jobbar... O_o

2008-12-22 @ 20:27:19
URL: http://yuna.bloggsida.se
Flummandet kommer från: Maxi

haha roligt att läsa vad tina har haft för sig på den senaste tiden :D dina pepparkakor ser fina ut men lite besviken på att jag inte får smaka!! :( sen är du väldigt kär i JOHAN eftersom det står i nästan alla meningar man kan läsa ;) och det här med kliser nu har du väl ändå gått för långt!! ;) hahahah saknar dig gumman!! GOD JUL pussar

2008-12-23 @ 21:39:26

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0