Många tankar små

Halv två, approximativt, var flummiga Tina tillbaka igen. Återigen fick jag åka ner i källaren och rota bland alla CSK:s anställdas arbetarkläder. Den här gången hade jag lyckats kasta hela mitt ID-kort, som i och för sig består av två kort, det jag måste ha på jobbet. När hjärtat lämnat halsen och placerat sig där det hör hemma igen begav jag mig in mot stan. Nere på Stadium träffade jag mor min och vi studsade iväg till Klingheims och Team Sportia. På Klingheims hittade jag ryggsäcken som kommer följa mig hack i rygg i 2,5 månader till våren. Det var idag jag äntligen förstod... Nu inser jag det... JAG SKA TILL AUSTRALIEN OCH INDONESIEN! Shit alltså, det pirrar i magen. 

Jag har uppmärksammat en sak på jobbet. Då jag träffar ganska många av den äldre generationen har jag börjat inse intressanta skillnader mellan de äldre och min genaration. När äldre skämtar avslutar de ofta med ett glatt "Jag skojar bara med dig", medan yngre oftast tar för givet att alla kan avläsa deras intentioner med skämtet i fråga. Är ynglingar mer likgiltiga angående vad folk tycker om dem? Kan det vara så att jag snackar om mig själv nu? Jag tränar på att vara trevlig, haha...

Julen är snart här. Det känns bra. Om det är något jag älskar så är det julen.
10 underbara saker med denna ljuvliga tid:

GLÖGG
TOMTE
RIS À LA MALTA
JULKLAPPAR
SNÖ
(?)
KALLE ANKA
LUKTEN AV EN TÄND TÄNDSTICKA
JULKRYDDORNA
JULGRANSKULOR
MYSSTÄMNINGEN

Vad är din julfavorit?

Kommentarer

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0