Att tro eller inte tro

Jag tror inte.

Efter att ha sett Jumper på bio igår blev jag ännu en gång sugen på att gå till biblioteket för att låna lite antika böcker om häxor, men eftersom biblioteket inte har öppet så dags en lördag så fick det bli lite research på internet istället! Tyvärr hittade jag inte riktigt det jag var ute efter och gav därför upp ganska snart. Övergick till att läsa om ateism istället. Under rubriken "Definition" kan man läsa att ateismen delas in i svag och stark ateism och om jag förstod rätt så innebär den svaga att man inte tror för att man anser inte att det finns några bevis för att det finns gudar, därav kan man inte tro. Den starka däremot, har argument för att det inte finns några gudar och har man argument för något så är det ju en självklarhet att man tror på sina sådana! Nu flummar jag lite, men jag kan ju meddela att hela min hjärna simmade runt i ett hav av förvirring igår när jag skulle reda ut dessa olika begrepp samt försöka komma på i vilken grupp jag platsar...

Stark tror jag...


Kommentarer

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0