Kras(se)

Dagen har inneburit potatiskokning. Givetvis mycket mer, men det var väl det mest avancerade. Tror aldrig jag har kokat dem innan, bara skalat. Men den här gången fick jag vara med och göra allt. Kokte visserligen sönder dem, men det är bara en liten detalj i det stora hela.

Madde städar skafferiet, för "så här kan vi ju inte ha det"... "Inte?" säger jag då frågande, men inser ganska snart att jag aldrig borde öppnat munnen... Det är så lätt för grodorna att hoppa ut då... Så efter en blick som hade skrämt de flesta, vände jag om och gick till min lilla skamvrå aka till datan vid sängen. PANG säger det då (eller KRAS för att referera till rubriken). Där rök den andra ljusstaken man fick i 19-års-present!

Och vår krasse är död!

Kommentarer

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0