Öl och sånt

Tre dagars ledighet ska inte slösas bort. Jag kom hem från jobbet igår, startade datan, tog något att äta och sen la jag mig i sängen bredvid datan. Lyckades somna, dock bara i 7 minuter. Sen vaknade jag i panik och trodde ännu en gång att jag ännu en gång försovit mig! (Japp, oavsett hur fel den meningskonstruktionen ser ut, så menar jag precis så som jag skrev, hihi...)

Lånade föräldrarnas racerbil, Golfen, och tog en sväng ut till Kosselandet Nr 2! Hittade dit med bara en muntlig vägbeskrivning jag fick inpräntad i huvudet precis innan jag körde. Tittade på två pojkar som försökte betygsätta olika ölsorter. Istället för att ändra betygen så ändrade de betygsskalan konstant! Smakade en öl - inte en hel nej - för jag "drinkar och körar inte", men en klunk åtminstone! Enligt finsmakaren personifierad, så hette den Timmermans Kriek - smakade körsbär och var helt cerise! Enligt fadern i hushållet så var det en tjejöl, så det var ju redan uträknat från Kriekens skapelse att Martina Pålsson skulle smaka just den ölen och gilla den! Pfft, hyckleri... Men måste säga att jag har hittat en öl innan också som jag gillar. Vet inte vad den heter, men det var tequila i den (eller bara tequilaextrakt som i allt annat, haha). Ska nog hitta den, får fråga runt lite!

Just nu sitter jag här ute i Kosselandet Nr 1 med fem dagar gammal mjölk som är omöjlig att göra mannagrynsgröt på. Lyssnar på NRJ gör man också... Det sägs ju att man måste vidga sina vyer, så varför inte?! Många nya låtar får man höra. Eller egentligen är de väl inte så nya, men jag har inte hört dem innan. Inte mitt fel att radio är en dryg kommunikations- och underhållningsmetod, hehe...

Nu ska jag ta ut vovven på en runda, så att vi kan sniffa lite lantlig skogsluft; friska upp lungorna från den sunkiga, förorenade stadsluften som kväver hela centrala K-staden!


image3


                                           Puss till dej som hatar ordet, kram till er andra!!

Kommentarer
Flummandet kommer från: Johan

Tack för igår! Jag får nog sluta bjuda dig på öl, du verkar ju gilla dom =P

2008-03-15 @ 12:54:49
URL: http://bamses.blogg.se

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0