Paj i repris

Hör Michels franskinfluerade engelska i bakgrunden. Madde är ett stort fan av Gilmore. Väntar på att den färgglada pajen ska bli klar så att jag kan dämpa min hunger som bara kom sådär från ingenstans. Den (hungern) är så påtaglig att jag höll på och äta upp lite blad från Fairtrade-rosorna som pryder bordet. Insåg ganska snart att det inte var salladsblad som retande lockade Mr Hunger att ta ett steg och sen ett steg till bara för att komma närmre dessa mättande blad. Fort som sören backade jag ifrån bladen som likt näcken hade lockat dit mig med sina vackra stämmor!

Förresten, betyder det att näcken är ond? Lockar till sig folk med öron svaga för ljuv musik... Som liten trodde jag nämligen att han var snäll. Det är väl en manlig gestalt? Eller finns det en näckinna också? Hmm, alla dessa frågor...

Har också kommit till insikt med att jag saknar all onödig kunskap man får i skolan. Varje dag lärde man sig något nytt. Även om det inte var något intressant så fick i alla fall hjärntarmarna lite fibrer att jobba med. Men nu... Det närmsta jag kan komma kunskap är det jag läser om på internet eller när jag lär mig något nytt om en smittostädning på jobbet. Ni ser, inget att hänga på tapeten direkt! Snart får jag verkligen tvinga mig själv och mitt lånekort till biblioteket. Läsa om sånt jag tycker är intressant och spännande. Annars kanske inlärningskanalerna blir förstoppade eller stelnar. Några förslag om vad man kan läsa om? Har nämligen bara kommit på häxor och ateism än så länge. Kanske kan vara kul att läsa mer om de andra religionerna också?! Sekter? Fast finns det egetligen så många böcker om sekter? Aja, jag får väl kolla upp det där om jag någonsin kommer till det där stora, skrämmande rummet med en massa hyllor fyllda med böcker.

Pajen är klar!


Kommentarer
Flummandet kommer från: Johan

Du får kolla upp lite om sommarens äventyr ;o)

2008-03-27 @ 21:52:03
URL: http://bamses.blogg.se

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0