Åhus

Då jag var i Åhus med två chickens fick jag bada ensam. Doppade inte bara mig, utan badade verkligen. Vi definierade gränsen mellan att doppa sig och att bada; gör man en kullerbytta i vattnet är man berättigad att skryta med att man har badat. Så härmed kan jag stolt säga att jag även har badat i havet. Vissa skyllde på att de hade vita kallingar, andra erkände sin mesighet!

När vi var på tillbakavägen med våra glassar, så mötte vi en man slash gubbe. Troligtvis tyckte han att vi var i vägen för honom på grund av att vi gick där han skulle cykla. Likt ett får bräker han ur sig en kommentar med följande ord inkluderade: "Går den här vägen till Uddevalla?". Efter en stunds haktappning från oss alla tre svarar jag "Ja", men han bara cyklar vidare... Var detta en pik undrar vi nu? Ett Åhusa-uttryck kanske?

Nu är klockan läggdags för mig... Sängen lockar!

Godnatt alla underbara vänner! (Japp, nu var jag allvarlig, något jag inte är när jag skriver att ni är äckliga, haha... Bäst att förklara sådant när folk har svårigheter med att uppfatta när man skämtar och när man är allvarlig.)

Kommentarer

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0