Sommar, sommar, sommar...

Igår befann sig en hel skara i lägenheten. Förfesten var snart i full gång och människor var glada. Jag söp Loka, andra vodka och vin. När utgången var ett faktum var klockan redan 12. Eftersom jag jobbar hela denna helgen stannade jag hemma. Somnade lite efter 12, för att sedan vakna vid kvart i 3 och förbli vaken tills klockan ringde. Ingen höjdare att jobba efter bara 2,5 timmars sömn, det vill jag lova! Men allt går och jag moppade på med sömnen tätt i hälarna.

Haha, en lite vitsig sak på jobbet. En tant sa till mig att hon såg en flicka på min vagn. "Jaha..." sa jag då och fortsatte med att jag inte kunde se henne. "Nej!" säger tanten då. "Det är bara jag som kan se huvudet på henne..." Sen backade jag ut ur rummet och försvann. Inte förrän en stund senare kom jag på att hon måste ha sett dåligt och förväxlat min dammvippa (gråhårig) med ett flickhuvud. Men visst, ett huvud som trofé på sin städvagn hade inte varit helt fel. Då hade man nog fått den respekt man förtjänar... Hehe...

Nu ska jag snart iväg... Ska käka glass med två pojkar i Åhus. Sen får jag nog förtydliga vad det innebär att vara vegetarian för Erik, för han verkar inte fatta vad man kan och inte kan äta, haha...

Förresten, ett minnesvärt citat som hänger uppe hos kuratorerna:

Du ska inte göra det du tror världen behöver.
Du ska göra det som får ditt hjärta att sjunga.
Ty vad världen behöver är människor med hjärtan som sjunger.

Ha en härlig sommarkväll!

Kommentarer

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0