Nice to see you anyway

För jag vet inte vad jag ska göra. Därmed pasta, japp det blir det till middag. Färskt från frysen, je rajt! Sterila mor kommer hem om cirka två timmar, för ja jag är i Ö-slöv. Rastlös blev jag på grund av att jag aldrig orkade ut i solens varma strålar. Istället fastnade jag här i soffan med min nyblivna maskot. Jo det stämmer bra det; Datan fick följa med på en tripp till mitt hemland, Kosselandet... Han trivs här, Datan, men säger också att jag måste ge honom lite space. "Space?" säger jag förskräckt. Vi är ju ett, vi två.

Om ni inte har lagt märke till att den gräsligt jobbiga blink-headern är borta så har jag åtminstone pikat er till att titta längst upp på sidan nu. Jepp, när man bara har Paint att försöka skapa en header i så kan resultatet inte heller bli särskilt bra.
But at lest it doesn't give us all an epileptic seizure!

Har dräglat på kameran idag med såklart. Hoppas att moder har tid att drägla med mig sen. Gillar att ha hennes approval innan jag köper saker, hehe...

På tisdag kommer jag höra "Näste man till rakning" i huvudet hela dagen, för då ska äntligen kalufsen bort. Ska bli underbart skönt att få bort luggen från de, inte minst i arbetet,  välbehövda ögonen. Kanske slipper man dementa och skämtsamma patienters kommentarer om hur lång luggen är och frågor om jag verkligen kan se med höger öga, haha. Fast i och för sig, vad ska vi nu snacka om, jag och sjuklingarna? Det var ju ett så perfekt samtalsämne! "Oj, nämen titta vilket fint väder det är ute idag..." För den frasen är ju inte uttjatad, mihi...

Pappa satte precis på TV:n... Rapport eller Sydnytt sänds just nu. Varför kan vi inte bara stänga ner kärnkraftverken? Visst, de är effektiva, men tänk vad det kan kosta. Ett litet misstag - en olycka - katastrofala följder. Vindkraftverk is the way to go. Inte lika efftektivt och jo de kanske väsnas lite, men va fan... Hellre ofarligt och miljövänligt än skräckinjagande och dödligt.

Have a nice day Mrs Clay!


Kommentarer

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0