"Det är bara TV"

Ja, så brukar mammor och pappor runt om i landet trösta sina barn när de sett något upprörande eller skrämmande på TV, förutsatt att det är påhittat. "Det är bara TV" säger mamman lugnade när 4-åriga Lisa i smyg tittat på Mororsågsmassakern. Samma ord hör jag mina egna föräldrar yttra när jag tittar på min favoritserie Greys Anatomy. Oftast är det pappa som säger så för att han ska få makten över dosan så att han kan se något mer "verkligt". Med verkligt menar han skitprogram som Cops, Jerry Springer och det bästa av allt, Efterlyst. Missförstå mig inte, jag kan visst tycka det är bra med program som Efterlyst, svenska folket har hjälp till att reda ut många frågetecken vid brott som visats i detta program. Men samtidigt - varför ska de sända samtidigt som Greys? Det blir dessutom traggigt med samma sak varje vecka... Det är min åsikt åtminstone.

På tal om Greys Anatomy då, för jag hade faktiskt en poäng med allt det här! TV är inte alltid bara TV, ibland ligger det någonting i det. Faktisk fakta ligger ibland bakom all så kallad påhittad dramatik i serierna vi älskar. För inte hade jag när jag började mitt jobb som städerska på CSK trott att läkare på sjukhuset skulle uppträda som läkarna på Seattle Grace? För jo, det är sant! Läkarna har sex i jourrummen. Varför kan man inte vara lite diskret i alla fall och välja en tidpunkt då man vet att städorskorna inte jobbar?! Haha...

Nu var det inte jag som fick utstå dessa stönande turturduvorna, utan en kollega... Och det är jag glad för, haha!


Kommentarer
Flummandet kommer från: maxi

hahaha... nej herregud, skämtar du om sexet :D hemskt ju... men som sakt det händer även i verkligheten inte bara på tv Hahaha

2008-11-12 @ 19:43:38
Flummandet kommer från: sven

hahahaha gud va jag skulle vilja se din min om de va du som stövlat in i de där jourrummet den tidpunkten=P hihihi

2008-11-12 @ 23:33:11
URL: http://newadventure.blogg.se/
Flummandet kommer från: Johan

Du är go du ;o)

2008-11-13 @ 23:42:41
URL: http://bamses.blogg.se/

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0