I'm speaking Lundish

I full fart bar det av mot Lund. Jag gjorde ett stopp vid Korres jobb och ytterligare ett vid hennes hem. Med hjälp av GPS kom vi fram till Lund helskinnade och innan 18.00, detta trots att jag tidigare missat en avfart och sedan missat första svängen jag skulle gjort för att komma på rätt spår igen. Väl i Lund körde vi ner i parkeringshuset och Josefine kände hur generositeten sköljde över henne när hon fick lägga på dubbel summa i biljettautomaten. Så går det när man fibblar bort den första biljetten... Dum som jag var trodde jag att den kasat ner till motorns mörka vrå, så jag letade upp spaken (ett under att jag faktiskt hittade den) som öppnar motorhuven och tittar lite. Självklart hittade jag ingenting, för jag insåg att det finns en skiljevägg mellan motor och ratt. 

- Så fick jag briljera med mina kunskaper om hur en bil fungerar också -

Nu är stressen ett faktum. Vi har gått på gatan (inte så) och letat efter vår destination en kvart och frågat flertalet inhemska lundtermiter efter riktning - till väldigt liten nytta. En knapp halvtimme innan stängning hittar vi äntligen det vi söker - vår resebyrå
STA TRAVEL. Vi får fin hjälp av en Anette som får jobba över en kvart på grund av oss.

Lyckliga lämnar vi Lund med en resa på 10 veckor med start i Melbourne, Australia. Vi kommer jobba oss uppåt längs med Australiens östkust för att sedan besöka Bali, förhoppningsvis!

Charmen med julmusik är att den inte kräver några instrumentiella hjälpmedel!
MUMS

Kommentarer

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0