Debuten

Med stapplande ben entrade jag Systembolaget. Jag valde det jag ville ha - cider. Sedan ställde jag mig i kön till kassan. Hjärtat slog nog ett extra slag och jag fick ta en extra runda inne i huvudet och passera alla jobb-, gröna kläder-, tattoo-, rese- och allmänna tvångstankar innan jag nådde mitt mål: "Hur gammal är jag nu förresten"-tanken. Jag har fyllt 20 försökte jag lugna mig själv med, men inte förrän den manliga kassörskan (vad blir det? Kassören?) nickade instämmande till mitt personnummer på körkortet kunde jag andas ut!

Dagen på jobbet idag var trevlig. Jag satt och pratade med en jämngammal arbetskamrat i städrummet. Ja, det är fredag och vi tog en extra rast - vi förtjänade det! Nåja... Vi började prata om våra helger, att båda har en massa 20-årsfester hela tiden och så vidare. Återigen märker man hur äckligt litet Kristianstad är. Hon känner och umgås med folk jag gått i skolan med, många av dem även i samma klass. Kontakter á la bekantskap i en håla som den stad vi bor i kan liknas vid ett trassligt garnnystan eller som Our Chart i L Word - inte för att alla har dejtat varandra, men ni förstår min poäng!

Om en halvtimme börjar Anna aka Idol. Temat är schlager, men vi får stå ut. Forhoppningsvis är Jihde störtförkyld och har fått kalla in sina inhoppare Gynning och Berg. WOO!


Kommentarer
Flummandet kommer från: Clemme

om ja ska torteras och titta på idol så måste ja säga peter jihde är lätt mycket bättre än gynning/berg.

så längtan efter en sämre kopia förstår ja inte du får förklara de lite mer utförligt =)

2008-11-02 @ 00:21:55
URL: http://blogginhavaren
Flummandet kommer från: maxi

Oki vrf tänkte du inte bara att hade inte jag fått handla hade inte jag stått här med sprit ;P så tänkte jag hihi!!

Därför man flyttar för alla känner alla i den jävla k-staden :/ Händer inte ngt roligt hihi!!

kom till norway tss

2008-11-02 @ 17:14:14

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0