Tyngdlöshet

Jag har en fråga. Den vill bara inte försvinna ur mitt huvud. Alla alternativa svar cirkulerar runt, runt, runt... Om man har en ballong, kan man då fylla den med en del helium och en del vanlig luft så att ballongen hamnar i ett tillstånd där den stannar var som helst i luften där man placerar den? Detta förutsatt att det inte blåser då såklart. Går det att tillverka ett eget tyngdlöst tillstånd för en ballong eller är det bara jag som önskar att man kan det? För jag menar, om du bara har helium så stiger ju ballongen. Om man bara har den luft som vi andas faller den ner på marken direkt. Så rent hypotetiskt borde väl då en blandning av dessa två tidigare nämnda "ballongfyllarna" kunna göra så att ballongen stannade där man sätter den - sätter jag den 1 meter och 34 centimeter från golvet så stannar den där?!

Är jag ute och cyklar på enhjulingen nu eller?

Kommentarer

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0