Bomber och stjärtar

Regnet har öst ner över Kristianstad om ni mot förmodan har missat det. Jag har jobbat och pratat med patienter. Just nu består sjukhuset av väldigt mycket folk som uppskattar mitt knegande... Känns underbart! Hade en lite knas upplevelse på en toalett idag. Efter ett varv med toaborsten i toastolen trillade en tvestjärt ner i vattnet. Den hade suttit och ruvat där under kanten. Hur den kunnat överleva alla spolningar är än ikväll ett mysterium. När den låg där i vattnet trodde jag först den var död, så jag spolade, men den ättriga lille tosingen åkte inte ner kloakvägen utan flöt vidare i sin lilla damm. Då upptäcker jag att den rör sig. DEN LEVER! Jag funderade på om jag skulle rädda den med hjälp av toaborsten och släppa ut den på balkongen, men tanken på att det satt en vakt precis där slog mig och vad skulle han tänka om mig om han såg en hispig städerska komma springandes med en tvestjärt vars transportmedel var en gammal, rutten toaborste? Så jag funderade vidare... Ska jag döda den? tänkte jag. I samma stund som den idén ploppade upp i mitt virrvarr av tankar blev jag så ledsen, för jag kunde ju inte döda honom. Det kunde jag bara inte... (Och ja, det var en hane. Han var maskulin, muskulös och grov i rösten, så såvida det inte var en väldigt butchig flata vi hade att göra med så håller vi fast vid påståendet om att han verkligen var en han.) Vidare, jag dödade inte honom. Istället fiskade jag upp honom med borsten, satte hans nya hem i ställningen och gick därifrån. Nu lever han loppan på nionde våningen, bara så ni vet! Hihi...

Jag är precis färdig med den andra och sista sorten vegetariska och glutenfria burgare. Man ska ju inte döma efter utsidan, men de ser jäkligt bra ut. Sen hur de är som personer (läs smakar) vet jag inte... Fast jämfört med allt vegetariskt halvfabrikat med smak av grillat gummi som jag brukar stoppa i mig så är de nog inte helt fy skam. Köket ser ut som ett bombnedslag. Inte á la atombomb, utan á la mjölfylld bomb med disksplitter.

Får väl ta tag i det nu antar jag... Disken alltså. Pussipuss!

Kommentarer

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0