Lugnande bensin

Innan jag intog förarsäten kontrollerade jag passagerarsätet, golvet, baksätet och golvet där samt bagageluckan. Vem vet vad som kan ligga där...

När jag kom så långt som till Lund börjar bensinlampan blinka. Jag tittar ner på mätaren, som till min förtvivlan är i botten. Jag blev aningen skakis och svängde desperat av vid nästa trafikplats. "Kanske finns där en bensinmack, även om det inte stod på skyltarna" upprepade jag tyst för mig själv.

Där fanns ingen mack...

Jag körde vidare. Lampan blinkade. Hjärtat bultade snabbare och snabbare. Och där, till slut, ser jag en Shellmack.



"För kontant betalning kontakta personalen i kassan."

Är de knäppa? Hur många arbetare tror ni de har klockan ett på natten? Just det, inga! Har jag pengar på kontot är nästa fråga... Med ett lättat sinne kom jag därifrån med cirka 20 liter bensin och tro mig när jag säger att det var ingen risk att jag somnade vid ratten, så uppstressad jag blev! Hihi...

Oxytocin

Ett ämne i nässpray som ska minska blyghet och dämpa ångest. Bara det faktum att det är i nässpraysform får mig att vilja prova det. Tydligen har det bara gjorts några konstiga och inte särskilt reella experiment, men sätt mig i ett rum fullt med främlingar så ska vi nog få fram ett resultat baserat på verkliga blyghetssituationer! Hehe...

Bara så ni vet så har hösten kommit. Jag ser gula löv på marken...

Kommentarer
Flummandet kommer från: Maxi

skriv ngt nytt inlägg då din sege skåning ;)

2008-09-16 @ 16:36:25

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0