Gili Air

Svetten rinner ner fran ryggen pa mig. Mitt har ar blont och ska fargas med indonesisk, inhemsk farg ikvall. Vi ska blanda fargen i botten av en sonderklippt vattenflaska och Korre ska smeta ut det i mitt har med hjalp av tva plastpasar pa handerna. Vattnet ar helt klarblatt, ska hoppa i plurret pa vagen tillbaka och ta bildbevis pa att jag faktiskt var i havet under var vistelse pa Gilioarna. Eftersom Korre inte kan vistas i saltvatten, sa soker vi oss till lyxiga boende med pool - helt okej for min del, hehe! Var toalett pa Manta Dive, dar vi for tilfallet bor, ar sa fin sa jag hade kunnat ata middag dar ikvall. Vi hade blommor pa toaletten, pa vasken och over hela sangen - vi ar pa smekmanad!

Igar sa jag hejda till min kara dykarinstruktor Avis, som hjalpt mig med viktbalten, BCD-vast, regulator, mask, snorkel, inflator, luft, visat mig fiskar, skoldpaddor, alar och bitande Nemofiskar samt hjalpt mig med ett quiz for den teoretiska delen. Ni har gissat ratt - jag ar nu stolt innehavare av ett dykarcertifikat! Jag behovde inte ens gora testet, det riktiga alltsa. Han tyckte det rackte med quizet eftersom jag bara hade ett fel, haha, sa underbart slappt.

Igar dok vi vid ett stalle som heter Shark Point. Som namnet avslojar finns dar gott om hajar. Nar de berattade detta blev jag forst sa skraj att jag var villig att hoppa av turen, men val nere i vattnet var jag sa uppspelt over att fa se "monstret". Tyvarr fick vi inte ens en skymt av dem, lite besviken, men det gar fler tag!

Nu sitter jag har sjalv, Korre fick springa tillbaka till hotellet som vanligt. Toaletten ar ett maste efter 5 minuter pa ett internetcafe. Det slar aldrig fel!

Dags att ga tillbaka!

Ha det underbart dar hemma, om 16 dagar ar jag pa vag hem!

Pissipuss

Kommentarer
Flummandet kommer från: mamma

Längtar redan till om 16 dagar! /Kram mamma

2009-04-15 @ 14:00:13
Flummandet kommer från: Stig

Grattis till dykcertifikatet. Surfing, fallskärmshoppning m.m. Vad är nästa?

2009-04-15 @ 15:16:35
Flummandet kommer från: Elina

ja dags för er att komma hem nu!!:)

2009-04-15 @ 16:12:59
Flummandet kommer från: Johan!

Nasta tripp bli till Australien, eller hur?? ;o)

Saaa avis pa ert dykarcert!

2009-04-16 @ 13:24:24
URL: http://freelance.blogg.se/
Flummandet kommer från: Erik

JAHA da ar ni ledsna nu?? nar ni skall hem man vi ar i sydney sa kom hit en stund!! hade varit saaa kul!!!! men men hoppas ni ar nojda med er resa.

2009-04-17 @ 07:18:40
URL: http://erikn.blogg.se/

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0