Gili Trawangan

Vi ar i paradiset. Kvallarna har ar sa vackra, sa mysiga och sa underbara. Jag vill inte till himlen nar jag dor, jag ska hit. Inga motordrivna fordon finns pa on. Vill man ta sig fram far man anvanda sig av fotter, cykel eller hast och vagn. Det finns sma bambubas langs med gatan, fyllda med kuddar, dar man kan ligga och titta pa film, vattnet ar helt klarblatt och varmen obeskrivlig.

Om det finns plats for mig ska jag borja pa mitt dykarcert imorgon. Vi har pratat med en pa Dreamdive och hon trodde de kunde klamma in mig. Det jag oroar mig lite over ar pluggandet. Tank om jag inte klarar det?! Haha, undrar om de har omprov, sadana ar jag expert pa!

Maste forresten beratta om var spannande fard hit till on. Det borjade med en bilresa fran Lovina Beach i Bali. Mannen vi akte med var sa trott sa han knappt kunde halla ogonen oppna. Han kampade hart med att halla sig pa ratt sida av vagen, gned sig i ogonen, vred pa sig jamt och standigt samt skakade axlarna lite - allt detta for att inte somna! Vi fick borja prata med honom om hans boende, familj, valet som ar i full gang i Indonesien, vulkanen, temperaturen pa on och sa vidare. Vi tog en kissepaus vid en huktoalett utan papper - funkade utomordentligt bra, lite kramp i benen bara, haha. (Temperaturen pa Bali lag pa 37 grader, har ar det annu "varre".) Vidare med bat over till Lombok, oj sa fint Lombok var. Till var stora forvaning var Lombok mycket finare och befolkningen mer behaglig. Baten vi akte med tog fem timmar och det var varmt. Nej, det var hett! Trots denna hetta lyckades jag somna. Naturligtvis tittade jag lite pa en indonesisk dramaserie ocksa och tro mig nar jag sager att den var dramatisk. Inte for att jag forstod ett ord av vad de sa, jag hade horlurarna i oronen samtidigt som jag tittade, men folk dog, folk blev skadade, folk blev kara, folk snattae och folk dog igen. Antar att det var en akta indonesisk sapa. Efter baten togs vi med shuttle bus till hamnen, dar vi fick en jatteharlig "guide" som hade svar pa alla vara fragor. Vi placerades pa en liten trabat som tog oss till var slutdestination for dagen - Gili Trawangan! Tva och en halv timmar for sent, men det var nastan medraknat, haha!

Nu ska jag dricka vatten, Korre tvingar mig pa grung av att det svartnar for ogonen nar jag reser mig upp. Sen ska vi till en pool och fa kallsupar, hihi!

Vara slagord forresten:

LIVET LEKER - SOLEN STEKER!

Far val passa pa att onska er alla en glad pask ocksa! Imorgon ska vi fira pask med varsta paskmaten, paskmust och paskagg bland alla hinduer och muslimer, haha, eller ar det en aterkommande dagdrom jag har? Inatt dromde jag att Korre baddade ner mig med tacke och allt. Pa morgonen nar jag vaknade var jag sa forvanad over att det inte fanns nagot tacke att jag satte mig upp och borjade leta efter det i rummet, tss!

Aterigen - GLAD PASK!

Kommentarer
Flummandet kommer från: Johan

Hur gar det med dykningen?? Simmar som en sal?

2009-04-12 @ 08:47:40
URL: http://freelance.blogg.se/
Flummandet kommer från: Erik

Har su sett nagra hajar? Tror mer du simmar som en groda!!!:P hahahaha

2009-04-12 @ 13:01:11
URL: http://erikn.blogg.se/
Flummandet kommer från: maxi

När kommer ni hem :P

2009-04-12 @ 13:50:57
Flummandet kommer från: Vicke

Puh, trodde inte ni var så modiga! Vilka grejer ni hunnit med att testa och så många. Inte så vit längre?

2009-04-13 @ 13:01:15
Flummandet kommer från: clemme

vilken datum var de när du kom hem igen? har börjat planera lite grann när ja ska dyka upp i skåne-land så ja tänkte att ja skulle ge dig lite andrum innan ja dyker upp vill säga'.p

2009-04-15 @ 01:24:18
URL: http://superguy.blogg.se/

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0