Homeward Rolling Soldier

Var sista heldag pa den har resan lider mot sitt slut. Kroppen ar fylld av blandade kanslor. Samtidigt som det ska bli extremt kul att komma hem och traffa alla, fa visa korten, kunna njuta av svenska sommaren och bada i Rabelovssjon, sa ar det lite sorgligt att behova lamna livet pa resande fot, att inte bli utmattad av dagens alla intryck och att inte kunna springa runt som en vilsen turist utan att nagon hojer pa ogonbrynen!


Korre gjorde en Matilda igar, hon sprang rakt in i en dorr. Deja va nagon?!


Istallet for att skriva sa far ni lite bilder. Detta ar med storsta sannolikhet resans sista inlagg, nasta gang vi hors kommer jag kunna skriva med a med ring ovarnfor, a med tva prickar ovanfor samt o med prickar ovanfor, hihi!


Njut av sista tiden utan oss dar hemma, snart borjar helvetet igen, haha!



Var bordell. Utanfor ser vi ett utmarkt exempel pa en lattkladd kvinna... Forlat, haha!


Kvallens mat bestod av nagra tuggor ris for min del. Kott i maten som vanligt. Tacka fan for Subway!


Dagen efter var middagen battre, godare, mer mattande och mer vegetarisk. Man fick ocksa gratis sockervadd till efterratt - barnet inom mig vaknade, haha.


En valdigt kinesisk del av Singapore, tror jag. Vi letar efter den enda laundryn i stan. Det blev en lang vandring for tva hungriga vargar som oss.


Vidare till ett science centre!


Massa coola experiment for mig och skolbarnen!


In ska jag som ni ser. Rumpestumpen trilskades med mig en stund, men till slut lyckades jag vrida hoftbenen ur led sa att jag kunde gomma mig i min nya lya.


Detta ar det absolut roligaste vi har gjort i Singapore - vi akte pulka. Utomhus var det sakerligen 35 grader varmt, vi bulkade pa oss en massa vinderklader sasom vantar, stovlar, fodrade byxor och jacka och begav oss in i Snow City. De som jobbade inne i kylan fragade efter att jag nyss halkat och lag och garvade pa isen vart vi kom ifran. Sverige, sager vi och inser hur dumt det later. Svenskarna som har sno varje vinter ar mest exhalterade av alla dar inne, haha.


En ny kultur visade sig for oss nar vi tidigare idag besokte Little India. Husen var fargglada och kvinnorna ar sa vackert kladda sa jag har svart att sluta titta. Haha, "ledarkvinnan" i en indisk familj stallde sig och fotade mig och Korre pa MRT:n innan idag. Dar satt vi som tva forvirrade vasterlanningar efter att ha blivit forevigade som djur pa zoo! Den bjuder vi pa.


Nar blodsockret sjunker letar vi upp en sadan har till Fondell. Mentos loser ALLT!


Sa har taggad blir man. Mentos, Mentos, Mentos!


Mentos gor Superkorre superstark. Hon kommer nastan upp pa den rosa muren!

See ya in Swedia!


Kommentarer
Flummandet kommer från: Mamma

Vilka bilder och vilken fantastisk resa ni verkar ha haft. Man ska ju alltid sluta när det är som bäst, säger de som vet, så det är kanske dags nu.

Jättevälkomna hem töser!!



Kram mamma

2009-04-30 @ 14:48:34
Flummandet kommer från: maxi

härligt att ni äntligen snart är hemma :) bara jag med som ska resa hem så jag får träffa er två negrar ;)

Ni verka ha haft en rolig dag vad man kan läsa och se på bilderna.. att ni ens åkte pulka hehe

ha det fint tjejer så ses vi snart pusspuss

saknar er jätte mkt

2009-04-30 @ 20:28:04
Flummandet kommer från: malte

deja vu? vem skulle få en "deja vu-känsla" egentligen? tssh.

välkomna hem!

2009-05-01 @ 13:20:30
URL: http://yuna.bloggsida.se
Flummandet kommer från: johan

Uppdatera da, var ar alla varbilder?? vill ju se!

2009-05-04 @ 10:18:55
URL: http://freelance.blogg.se/

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0