Soon it'll be Kuta again

Utflykten med Dafi var faktiskt riktigt bra. Vi borjade med att besoka en morgonmarknad. Massor av kvinnor i sarong salde fisk, al, palmsocker, gronsaker, kyckling, ris och allt annat man kan tanka sig inom den indonesiska matkulturen. Det var valdigt kul att se och Dafi berattade vad det var for mat och i vilka sammanhang den anvandes, vilket gjorde det hela mycket intressantare. Strax darefter atervande vi till bilen och begav oss till Monkey Forest, dar vi fick mata apor med notter. De lyckades sno tva pasar av mig, ledaren bet mig i fingrarna (hart) och Korre sag helt forskrackt ut. Vidare till vattenfallen. Som tur var innebar vandringen dit endast lite softtrekking, allt annat hade varit for anstrangande. Efter tva minuters vandring stupar Korre, som for ovrigt hade de basta skorna. Jag ser hur hennes huvud beger sig i riktning soderut, fotterna norrut och alla andra lemmar at ovriga vaderstreck. I ren fortvivlan over att hon ska bli annu dummare forsoker jag fanga hennes huvud, haha. Nar hon saktat ner farten kommer Fuel, var trekkingguide, och hjalper henne upp. Val framme vid vattenfall nr 1 fick vi hamta andan en stund. Det efterlangtade doppet kom inte forran vi nadde vattenfall nr 2. Korre badade inte eftersom Fuel viskade till mig at dar fanns en orm. Jag sag den, det var en sadan dar gron sak, ganska tjock. Badade gjorde jag i alla fall, men det var kallt. Sa efter ett snabbt dopp samt en dusch i ett mindre fall bredvid det stora gick vi tillbaka till Korre och vandrade tillbaka till Dafi och bilen. Mr Hardy tog betalt for lille Fuel, sicken pimp va! Vart sista stopp innan hemfarden dar Korre berattade om Roxette och Glorious Times (Gyllene Tider, hahahaha) var den traditionella byn. Som de levde, allt var sa primitivt. Deras hus bestod av ett enda rum. Dar sov de, at, lagrade ris, lagade mat och gick pa toa. Husen hade vaggar av tunna, vavda bambupinnar och golvet var av utspatt buffelbajs. Min alskade resekamrat godade barnen med Mentos, foraldrarna var dock girigare an ungarna, haha.

Igar sop vi till det ordentligt. Jag tog hela tva drinkar, det var nastan sa jag kande mig berusad, hihi. Ikvall ska vi till Coffeerestaurangen, den ingen vill ata pa forutom vi. Det ar sa fint och mysigt dar, maten ar himmelsk och koket hygieniskt - anda har de inga gaster... Bra for oss, de har borjat skamma bort oss dar!

Imorgon bar det av mot Kuta, Bali. Vi ska atervanda till rattan och kackerlackan pa toaletten pa Berlian Inn, till grannhotellets pool och till var billiga restaurang runt hornet. Aterigen kommer vi fa se halva Sveriges befolkning, for tro mig nar jag sager att svenskarna har invaderat Kuta. Sa ikvall ar sista kvallen vi behover sta ut med Lomboks ackliga (manliga) befolkning. Som Korre sa igar - alla kvinnor betraktas som en kottbit, redo att slitas itu av hungriga hyenor!

I Singapore kommer nog lite bilder. Tyvarr ingen pa Korres fall, jag var sa upptagen med att fanga hennes huvud som ni minns!

Snart hemma igen. Jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte! Nej, fy fan...

Kommentarer
Flummandet kommer från: Madde P

Jag vill nog att ni ska komma hem, fast jag förstår er:D

2009-04-24 @ 15:16:50
Flummandet kommer från: Mamma

Det är klart att du vill hem!!

Vi har underbart väder. Har faktiskt beställt det till nästa helg också!

Inga ormar,inga bitska apor, inga råttor(hm?), inga kackerlackor, inga spindlar (inte så stora i alla fall). Du är SÅ efterlängtad här hemma!

Kram mamma o pappa o Fredde

2009-04-25 @ 09:07:13
URL: http://turners.blogg.se/
Flummandet kommer från: johan

Mm, vill allt se lite bilder snart ;o)

2009-04-25 @ 14:36:03
URL: http://freelance.blogg.se/

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0