Tysta leken borjar nu

Idag var vi pa en utflykt - det var jag, Korre och var guide. Igar nar vi bokade berattade de att detta var valdigt impopulara utflykter, valket marktes pa antalet medpassagerare vi hade i bilen. Det var en tyst guide, men fragade man nagot fick man minsann svar. Han visade oss ett tempel (mitt forsta), vi besokte en butterfly park dar vi fick se enorma fjarilar och guldiga puppor, vi kande pa vatten fran hot springs och vart sista stopp var uppe bland risfalten - enorma mangder ris. Vi avslutade var lilla dagstripp pa en till synes jattemysig restaurang med fantastisk utsikt over risfalten. Myskanslan forsvann nar jag hittade kyckling i min vegetariska ratt och nar det dok upp insekter lite var som helst i riset. Ser jag en insekt plockar jag bara bort den. Ser jag tva borjar jag leta efter fler. Ser jag tre slutar jag ata!


Det var en valdigt anstrangande dag som naturligtvis kravde manga timmars vila efterat, hihi. Men det var kul att se lite mer an stranden, mycket kul!


Kommentarer
Flummandet kommer från: Lena

Hej Tina + kompis

Roligt att läsa om era äventyr!Kul att ni får uppleva så mycket, men det är ju inte roligt att få kryddat maten med djur usch usch.

Ha det fortsatt bra på er resa och njut av varje stund!

Många kramar från

Laghedens i Malmö

2009-04-01 @ 21:33:15
Flummandet kommer från: Lena

Hej Tina + kompis

Roligt att läsa om era äventyr!Kul att ni får uppleva så mycket, men det är ju inte roligt att få kryddat maten med djur usch usch.

Ha det fortsatt bra på er resa och njut av varje stund!

Många kramar från

Laghedens i Malmö

2009-04-01 @ 21:33:44
Flummandet kommer från: Lena

Hej Tina + kompis

Roligt att läsa om era äventyr! Ni har det kanon på er resa i Asien, mindre roligt att hitta djur i maten vilken krydda....usch usch. Ha det fortsatt roligt på er resa och njut av varje stund.

Många kramar

Laghedens i Malmö

2009-04-01 @ 21:38:53
Flummandet kommer från: Lena

Hej Tina,

Problem med att få iväg kommentaren, men till slut blev det ju 3 st. Skam den som ger sig.



Kramar igen

från oss i Malmö

2009-04-01 @ 22:03:02
Flummandet kommer från: Johan

SPAM ;o)

Snygga dukar till höftskynke ni fått på er, hihi!!

Kass humor jag vet men ack så kul! ;o)

2009-04-01 @ 22:50:02
URL: http://bamses.blogg.se/
Flummandet kommer från: malte

du har ju håret kvar, vad besciken jag blir. men häftiga fjärilar! och så vill jag bara påminna om att larver är ju delikatesser någonstans i asien/afrika, så de var säkert inräknade i matlagningen. säkert. lite skräp rensar magen!

2009-04-02 @ 13:22:33
URL: http://yuna.bloggsida.se
Flummandet kommer från: malte

du har ju håret kvar, vad besciken jag blir. men häftiga fjärilar! och så vill jag bara påminna om att larver är ju delikatesser någonstans i asien/afrika, så de var säkert inräknade i matlagningen. säkert. lite skräp rensar magen!

2009-04-02 @ 13:22:46
URL: http://yuna.bloggsida.se
Flummandet kommer från: linda

usss vilken äklig insekt josse håller i !

2009-04-02 @ 20:50:51

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0