Pingvinen

I en vecka har jag tränat på husliga sysslor, detta medan mor och far vandrade längs Kretas sköna stränder. Under tiden lagade jag mat (med välbehövd hjälp), bakade uppskattade (?) hallongrottor och njöt av min ledighet.

När klockan närmade sig 17.00 på torsdagen satte jag mig i brumbrum och körde till förbestämd mötesplats där jag träffade Fondell och Syster P. Strax därpå ringer Johan och Jacke upp oss och frågar var mötesplatsen egentligen är. Det kan hända att jag råkade säga att de skulle svänga till vänster istället för höger i rondellen, men bara kanske. Jacke svär i bakgrunden samtidigt som de vänder bilarna i rätt färdriktning. Snart var lilla klanen på fem personer fulländad och vi körde enligt min och Syster P:s vägbeskrivning. Balsberget, here we come! Vi gick och vi gick, till slut nådde vi utsiktsplatsen. Våra ögon skådade Råbelövssjön ur ett fantastiskt panoramaformat och filtarna breddes ut på marken. Mina kakor blev pikade gång på gång, Fondells fötter var svarta av skit, Johan och Jacke ville inte pussas och David suttade på sitt pulver. En mysig utflykt helt enkelt!





Tidigare idag låg jag och glassade i sol och vatten nere vid sjön tillsammans med Johan. Mina berömda hallongrottor var åter ett faktum och de var helt klart perfekta om man tog av pappret medan de forfarande var frusna. Första gången jag var i plurret hör jag att tyskarna börjar skrika "eine Slange, eine Slange" och jag rusar upp för stegen. Mycket riktigt, där simmar en liten vattensnok några meter bort. Andra gången jag ville bada var inte monsterlocken lika på. Jag fick putta, knuffa, dra och slita i honom ända tills jag fick i honom. Oavsett vad ni hör så fick jag i honom med hjälp av min kraft, inte för att han hoppade i självmant. Nonsens ju...




Nämnde jag att jag numera är en knuttebrud? Helt rätt gissat, jag har åkt motorcykel för första gången i mitt liv.  Jag hade knutteutstyrsel, knutteskor, knuttehandskar och knuttehjälm och jag kände mig så fin, haha. Det var jävligt kul, förutom kurvorna. Tack för turen!


Kommentarer
Flummandet kommer från: Johan

Haha, vi kanske ska ta och träna på svängarna lite, Knuttis ;o)

2009-08-24 @ 23:28:04
URL: http://bamses.blogg.se/
Flummandet kommer från: Madde

Duktig Tina som håller vandringsutflykterna vid liv !

2009-08-25 @ 15:52:21
Flummandet kommer från: Jossan

Äntligen uppdatering. Vilka härliga bilder Turner :) mysig utflykt.

2009-08-26 @ 11:21:41
Flummandet kommer från: Fridan

Vad ni två är söta, monsterlocken ett mkt passande namn på bror min (-: Kram till dig.

2009-08-31 @ 21:48:49

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0