God Jul

Tomten har varit här och lagt brev i strumpan. Som vanligt hade han gömt julklapparna till mig och Fredde någonstans i huset. Mamma hade sett var han gömde det och berättade att det var ett riktigt bra gömställe. Men jag och Freds är effektiva, efter bara 5 minuter hade vi hittat det. Jag fick en rosa väckarklocka med kossemotiv samt fyra trisslotter. Fredde fick godis, det knaprade bra. Han är så duktig på att packa upp presenter, den lille tjuckisen!

Om några minuter ska jag ut med hunden i fråga, vi ska ta en promenad medan det fortfarande är snö ute. Efter det ska jag hoppa in i duschen så att jag är ren när min röda julklänning ska på. Jag får inte glömma att säga till mor om tomteskägget. Reidun ringde och sa att tomten tappat sitt, så Kristianstad måste rädda julen!

Klockan ett kör vi hemifrån. Det blir raka vägen till Malmö med bara ett litet stopp i Västra Vram. Jag ska få en julpuss och Johan ska få en julklapp av min syster.

Nu måste jag skynda mig. Chefen sa att jag skulle renbädda nu på julafton med.

Jag önskar er alla en riktigt god jul. Ät inte för mycket, men kämpa om mandeln!

Kommentarer

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0