Juletid

Jag som hade bestämt mig för att skriva ett riktigt, jävla långt inlägg idag. Inte minst till följd av de hotsamma kommentarer som börjat trilla in, men även på grund av att det är så skönt för fingrar och hjärna att skriva av sig då och då. Jag minns inte allt jag gjort sedan sist ni hörde något från mig via bloggen. Några nämnvärda saker skulle väl vara 70-talsfesten hos Frida och Christian, mitt iPhoneinköp, TBC-sprutan, julklappsköpen, en massa härligt mys med Johan samt en bunke tradigt jobb!

På tal om jobb så minns jag att vi haft diskussionen om bloggar. Det var hemma hos mammas kompis. Kompisen med make, vilken är en av de mest odiskutabla människor jag mött, plöjde på om hur unga fläker ut sig totalt på sina bloggar, berättar om sina vilda fester, om deras livsbekymmer och så vidare. "Har du blogg, Tina?" Självklart har jag det, liksom många andra, men jag tänker inte bry mig om vad jag skriver. Om min framtida chef sitter och googlar fram min gamla blogg och faktiskt har mage att döma mig utifrån gammalt festskvaller eller dylikt, så får det vara. Jag kan skilja på privatliv och arbetsliv. Nog för att jag berättar om min vardag när jag sitter och skrubbar väggar, men det är inte så att jag ger mina arbetskamrater en julklapp med tillit från min sida. Nej nej! Jag jobbar med cirka 70 medarbetare, varav en av de timanställda är av det manligare könet. Ni kan ju tänka er hur mycket skvaller och skitsnack där är. Det värsta av allt är nog att man blir smittad av det. Efter en tid börjar man ta efter tanternas beteende, troligtvis för att man blir så trött på allt. Även om jag är berättigad till en tillsvidaretjänst i februari, så betyder inte det att jag ska stanna på CSK i all evighet. Städjobbet kan vara stressigt och mentalt påtryckande, vilket leder till psykisk ohälsa. Icke att jag vill sluta som vissa onämnda!

10 000 riksdaler var vinsten jag kammade hem på en trisslott - en ganska välkomnad förskottsjulklapp. Detta har lett till att jag och Johan köper trisslotter för jämnan där vi splittar på vinsten. Jag gör det mest för Johans skull, åtminstone försöker jag inbilla mig själv det. Om jag tillåter mig själv att tänka efter så vill jag nog väldigt gärna skrapa de där lotterna med honom. Vem vet - plötsligt händer det!

Julklapparna är jag ute i väldigt god tid med i år. Det har nog aldrig hänt innan. De flesta är redan inhandlade, några är uttänkta, andra under utveckling, men i det stora hela är julklappshysterin närstan över för min del.

På lördag är det pepparkaksbak som gäller hos Pålssons. Vi har en gäst detta året, Mr Jonasson. Senare samma kväll är det knytkalas och paketlek hos Frida och Christian, vilket genast påminer mig om att jag ska hitta recept på en god vegetarisk paj jag ska ha med mig. Det ryktas att de andra ska suga på kräftor. Är någon av mina läsare född i kräftans tecken? I så fall kanske du kan undvara en klo?!

Nu tänker jag säga godnatt, borsta tänderna och sedan krypa ner under täcket!

Kommentarer
Flummandet kommer från: Evelina

Ojoj äntligen ett nytt blogginlägg här :) tackar för det hehe... Grattis till den stora vinsten, antar att du har shoppat upp det mesta redan?! Julklapparna blir väl väldigt många i år för din del ;) o när det gäller jobb är det väl klart du ska stanna på Csk som städare hehe!! Jag ska på intervju imorgon för Ica och mina nerver är dåliga just nu!! Nervös o tänker hela tiden på jag ska säga :s men men det får gå som det går helt enkelt!!! Ha en fin vecka o lycka till med pepparkaksbaket! Puss

2009-12-08 @ 22:34:55
Flummandet kommer från: Fridan

Vad jag har väntat och längtat på ett inlägg från dig! Ses på lördag! Kram

2009-12-10 @ 19:13:36

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0