JVC

En videokamera är beställd. Jag har naturligtvis läst på för lite om den, som vanligt när jag köper dyra tekniska prylar. Vad göra när det inte finns några recenssioner om den? Nåja, jag är säker på att den inte kommer svika mig med sin 120 GB stora hårddisk samt 34x optiska zoom. Tyvärr hinner jag inte få min skatt till nyårsafton, så jag får längta efter en resa där jag kan trycka upp kameran i nyllet på folk tills det blinkar REC i ögonen på dem. Då och då sneglar jag på mitt PADI-kort i plånboken och drömmer mig sakta bort till regnbågsfärgade fiskar, rosa koraller och stora sköldpaddor.

En liten parantes hinner vi med. Jag har gjort en egen kompress till min spruckna TBC-böld. Den blev dock så stor att man kan tro att jag har en skottskada i armen. Allt eller inget!

Snart ska jag låta huvudet vila på kudden, men det är en sak jag måste fråga först. Jag har undrat det länge, så jag hoppas på svar. Vad jobbar de blåklädda på ett sjukhus med? Vita är vanliga arbetare och gröna är OP-personal, men vad är egentligen de blåa för något?


Kommentarer
Flummandet kommer från: bambi

de blå e förlosnings/BB personal :) så nu vet du vad jag kan...

2009-12-30 @ 13:43:08
Flummandet kommer från: Jossan

È inte arbetsterapeuter med blåklädda?

2009-12-31 @ 13:41:16
Flummandet kommer från: malte

Blått som i Bebis! Ah, min "böld" existerar inte ens längre. Det är bara ett öppet hål i armen nu, skitäckligt. Det finns inte ens en ruva, blä.

2010-01-01 @ 10:26:01
URL: http://yuna.bloggsida.se
Flummandet kommer från: Vikki

AAH! Din böld har också spruckit! Min som håller på att läka så fint nu! :D Bara en och en halv månad efter den uppstått! ;)

2010-01-11 @ 21:25:10
URL: http://spillitout.bloggspot.com

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0