Go fish

Mitt jobb är ett sådant jobb där man får chans att experimentera med vätskor och på så sätt växa som människa. Dagens vätskor var toalettvatten och handsprit. Schoff sa det bara när toalettborsten smekte toalettens innanmäte. Helt plötsligt satt en droppe mindre rent vatten på läppen på mig. Jag stelnade till is, torkade väck det och dränkte halva munnen med desinfektionsmedel. Det blev varmt, det sved och det kändes som om jag hade fått fläskläpp. Efter en timme hade äckelkänslan lagt sig igen och jag kunde med ro i kroppen slopa det-ser-ut-som-om-jag-är-förlamad-i-halva-ansiktet-men-jag-har-bara-kissvatten-på-läppen-minen.

På lördag blir det en liten träff med de närmaste i umgängeskretsen och mat var tvunget att inhandlas. Jag tog Matilda och bilden och körde till Maxi, detta efter en diskussion angående orden pimpla och pilka. När två städerskor med inslag av irriterande besserwisseri diskuterar ords betydelser är det svårt att vinna, men stark som man är erkänner man aldrig en förlust. Jag hade mest rätt!

Väl inne på Maxi blev jag guidad mellan frysdiskar, glutenhörnor och mejeriområden. Jag tror jag sparade in minst en timme tack vare Moroten!

Nu somnade jag, blir inte mer bloggande för ikväll!


Kommentarer
Flummandet kommer från: malte

moroten...

2009-02-13 @ 05:18:01
URL: http://yuna.bloggsida.se

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0