Studentfest

I fredags var det så äntligen dags för Emmas student. För två år sedan var det generation 88 som stod där i sina vita klänningar mitt i strålande solsken. Nu var det dags för 90:orna samt de graciösa eftersläntarna som fick spendera hela dagen i regn, regn och åter regn. Men de verkade rätt glada ändå. Det bjöds på god mat och en del dricka på kvällen. Jag började med bubbelvatten, fortsatte med lättöl, övergick strax därpå till starköl och avslutade med groggar! Ett dopp i sjön hanns med, årets första faktiskt. Det var väldans kyligt, blev minsann ett snabbdopp. Uppiggande skulle man väl kunna säga. Vid tretiden spanades det på kyrkan (tyvärr kommer man inte in i den på natten) och vid 4 nannade jag så gott!

Efter ett besök på Work And Travel i Helsingborg kände jag att jag hade lite för mycket pengar att röra mig med, så jag såg till att fixa med lite böter. 2000 kronor fattigare och jag var lika glad och sprudlande som helvetets solstrålar. Förutom att ge pengar till tjocka poliser, så sover, äter, musiklyssnar, sover och jobbar jag. Imorgon är det midsommar och jag jobbar. Jag ska dock trotsa min tillfälliga brist på pigghet och ha lite knytkalas med en massa onyttigheter här. Ska bli trevligt!

Nu börjar alla sommarvikarier på jobbet, de piggar upp oss gamlingar, hihi! På jobbet leker vi med treuddar, sniffar sprit och sätter munskydd på ögonen. Är det någon av de nya som inte vill komma tillbaka beror det definitivt på mig och Johanna. "Så här blir man om man jobbar här för länge", säger vi och fnissar vidare, haha!

Nu ska jag fika litta innan jag påbörjar det stora, svåra och ödesdigra projektet CHEESECAKE!

Kommentarer
Flummandet kommer från: Christoffer

Midsommarsnapps??

2009-06-19 @ 06:53:04
Flummandet kommer från: Erik

Detta var undre hallande!!! Sa gor om det! Kul att du e tillbaks i sprit trasket igen;) Valkommen:) WTC ar efterlangtade nyheter!

O ett stort lycka till med cheesecake!!! Gor den inte med egg....hahahaha

2009-06-19 @ 06:57:21
URL: http://erikn.blogg.se/

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0