Mot Airlie Beach

Sa sitter vi aterigen vid datorerna som endast kostar 2 dollar i timmen. Billigt ar gott! Alarmet borjade irritera mig redan tva minuter i fem imorse. 56 minuter senare stiger jag och Korre upp, springer in pa toaletten och gommer oss i den ena duschen. Anledning: Korten fran igar nar vi var pa zoo var avslojande. Jag sag aterigen flintskallig ut, ungefar som nar jag, Korre, Erik och Johan var pa Tosselilla i somras. Okej, kanske inte sa illa, men nara. Nu ar jag nastintill svartharig igen och slipper den genanta utvaxten. Nar jag forberedde dagens frukost traffade jag ett aldre par fran Australien. Efter en stunds prat fragade han varifran jag kom. "Sverige", svarade jag snallt och aterigen fick jag hora att svenskar brukar vara blonda. Jag blottade mig totalt och berattade att jag ar blond egentligen, vilket fick frugan i forhallande att oppna sig for mig. Sag inte detta till nagon, men hon maste farga sitt har pa grund av att hon borjar bli graharig. Hemlis, hemlis... Hihi!

Ater till var zoouppelvelse. Vi fick se alligatorer, krokodiler, koalor, kangurur, elefanter, tigrar, faglar och en massa annat. Pa alla stigar satt waterdragons vilket fick Korre att grymta och stona var gang vi skulle passera, mycket underhallande om an lite tidskravande, haha. Koalan klappade vi och sa jakla mjuk. Kandes som ett riktigt gosedjur om man bortser fran urindoften. Det positiva ar att de hade riktigt stor plats att rora sig pa. Traden de lever i strackte sig namligen langt utanfor zooets granser. Jag kan ha hort fel, men jag tyckte de sa 300 kvadratkilometer. Mycket var det i alla fall, sa jag var nojd. Kangururna matade och klappade vi, vilken mjukispals. Korre var dock radd for dem, hon trodde de skulle attackera henne.

Idag har vi en valdigt slapp dag. Bussen som gar 16.40 ska ta oss till Airlie Beach. Sa fram tills i eftermiddag far vi forsoka underhalla oss sjalva. Blir val datan, lite fika och en dusch. Far forsoka hitta ett Crunchie, ett australienskt choklad som ser ut som chokladdoppad skumgummi, mmmm... Maste halla blodsockret upp under den 16,5 timmar langa bussresan vi ska genomlida!

Hur har ni det dar hemma? Nagot nytt som hant? Jag vill veta!

Kommentarer
Flummandet kommer från: Anonym

nej allt här hemma är tråkigt i jämförelse vad ni får va mä om:)LÅter som ni har det riktigt fullspäckat med alla dessa resor:)puss

2009-03-13 @ 14:13:10
Flummandet kommer från: Elina

oj glömde skriva att det va jag som skrev det föregående inlägget..hihi

2009-03-13 @ 14:15:36
Flummandet kommer från: Maxi

Härligt att höra om zoo =) o att ni har det bra fortfarande... Är nu hemma i skåne =) trivs som fisken i vattnet hihi... Längtar inte till imorn då bil färden börjar =S Ha det fint puss

2009-03-14 @ 15:07:51

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0