Surfing

Ah, livet leker...

Yamba ar som sagt underbart. Haha, jag vet att jag ar tjatig. Idag har vi i alla fall surfat. Var tredagarskurs borjade idag och shit vad kul det var. Vi hade en trevlig prick till instruktor som visade oss delfiner i vagorna, men jag ser for daligt sa jag sag inte dem. Next time... Vi fick lara oss om vagor, om havets konstigheter och lite annat teoretiskt skit som ar bra att ha en hum om. Strax darefter fick vi hoppa i blurret med varsin gigantisk brada. Ju storre de ar, desto lattare ar det. Efter cirka en, en och en halv timme stod bade jag och Korre upp, om an pa skakiga och rangliga ben. Trodde aldrig att det skulle vara sa kul som det faktiskt var, otroligt underhallande traning. Jag var helt slut efterat. Hur manga liter saltvatten vi svalde under vara tva timmar med surfbradorna ar annu okant!

Maste beratta om australienarnas tidsuppfattning. Nar vi var i Coffs fragade vi en kvinna som inte sag ut att ha den basta motionen hur lang tid det tog till narmsta mataffar. Hon visade oss ratt riktning och sa att det tar ungefar 20 minuter. 40 minuter senare var vi framme och affaren var stangd, haha. Idag fragade vi receptionisten samma sak, alltsa efter en storre mataffar. Aven hon sa att det tog 20 minuter och ritade ut vagen pa var stora, turistiga karta. En timme senare var vi framme! Gar deras klockor langsammare an vara svenska mantro?

Kommentarer
Flummandet kommer från: Johan

Hmm, sa jag att jag var avis på ert surfande???

Försök att fånga en "billabong". Om ni vet vad det kan betyda ;o) Hihi! Lycka till!

2009-03-05 @ 13:07:31
URL: http://bamses.blogg.se/
Flummandet kommer från: mamma

Imponerande att ni redan lyckats stå upp!

Svälj inga hajar bara..

Kram mamma

2009-03-05 @ 13:45:47
Flummandet kommer från: Maxi

ÅÅå vad kul med surfing.. :) skoj ni har det då... avis!! Hann ni fram till affären innan den stängdes?! ;) noll koll på tid som sakt hehe... Fortsätt att ha det kul... Snart ser man väl er på tv som surfings proffs :P puss

2009-03-05 @ 20:13:36
Flummandet kommer från: Elina

Gött brudar...då vet vi vilka som lär oss surfa i sommar;)

2009-03-05 @ 23:33:26

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0