Explosiva Turner

Varmen har ar sa patrangande att vi omedvetet soker oss till de luftkonditionerade shoppingcenterna. Himlen har oppnat sig... igen. Vet inte om det ar nagot fel pa oss. Vart vi an aker sa tar vi det forbaskade regnet med oss. Tur att man har stora gratiskartor i vaskan, de funkar utmarkt som paraply.

Jag ser tydligen valdigt kriminell ut, for nar vi befann oss i sakerhetskontrollen pa flygplatsen i Cairns for tva dagar sedan gick det inte riktigt sa smidigt som det brukar gora. Forst kollade de min vaska och fragade om jag hade en tejprulle dari. Det var forbjudet material, jag antar att jag hade tankt strypa nagon med det. Snallt lamnade jag over min valbehovda tejprulle och de kollade min vaska igen. Nu ar allt bra, tankte jag, men icke. Precis nar jag ska ta min vaska och ga, sa haffar nasta person mig och tva uniformskladda sakerhetsarbetare forvisar mig till ett bord med en liten maskin pa. De forklarar vanligt att de ska kolla efter explosiva amnen i min vaska och i mina klader. KLADER, tankte jag, ni ska val inte tvinga mig att ta av mina klader har mitt bland allt folk. Nu blev jag sa nervos sa att overlappen borjade skaka, dels for den eventuella stripteasen, dels for att de skulle leta efter explosiva amnen. En minut senare var allt det hemska over, jag hade inga farliga substanser i min vaska och jag fick behalla kladerna pa. Haha, som det kan ga va!

Inatt dromde jag inte sa mycket om manniskor, som man kanske normalt sett brukar gora. Istallet kryllade mitt huvud av tankar kring mat, frukost, palagg, fil, yoghurt och croissanter. Jag vaknade upp hungrig som tusan och med ett enormt sug efter yoghurt. Att det ska vara sa svart att fa tag pa!

Imorgon ska min drom sedan mellanstadiet forverkligas, vi ska till Bali! Innan dess ska Korre hinna bli klar med sin ansiktsbehandling, vi ska vaxla pengar, ata middag, packa vara vaskor samt be till nagon regngud.

Nasta gang vi hors ar vi aterigen i ett annat land, wooo!


Kommentarer
Flummandet kommer från: Madde

Vad har du gjort med ditt huvud? ser du ut som en terroist eller vad är det med dessa sercurity gards....

2009-03-30 @ 16:33:41
Flummandet kommer från: Jossan

Sa jaala gott, bli klar med dassbesoket sa vi kan aka va =)

2009-03-30 @ 22:27:16

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0