Hick

Igår hade jag den slappaste dagen någonsin på sjukhuset. Helt underbart, det förtjänar jag efter 10 veckors semester. När moppningen var över tog jag bussen till Korre. Kom dit och fick börja jobba igen. Jag ska börja ta betalt. 50 spänn för två bryn, det är en fjärdedel av vad Hälsa & Helhet tar - kom till "Tinys djävulsplock" istället. Elinas buskar halverades (så stolt) och makans finjusterades en aning. Korre födde (födade?) mig med varm chokladmjölk och mackor under tiden jag tog mig an Elinas djungel. In i duschen, sen vidare till Hörby Kulturkalas. Mycket festligt. Tydligen skulle vi se Johan Becker, rätt? Han ska ha varit med i Melodifestivalen, enligt Elina. En timme innan denna snubbe, som presenterades av vaärldens mest uppenbara lågstadielärare, fick vi höra en timmes säckpipa, Åh gud, jag log i smyg! I väntan på den här jävla killen då fick vi sjunga Blinka lilla stjärna, Litet hus i skogens slut, Bä bä vita lamm och en drös andra sånger man nästan glömt bort. Vi köpte lite godis med oss hem, det var ju trots allt tisdag! Strax därefter var det nannedags, två av oss skulle upp och jobba dagen därpå och tacksamt tog vi emot en Toye som inte traggade halva natten. Hon måste varit riktigt trött, haha!


Kommentarer
Flummandet kommer från: Christoffer

Låter ju riktigt skoj! Nästan som när jag skjutsade dig på cykeln ;o)

2009-05-21 @ 04:44:23
Flummandet kommer från: clemme

de heter korre gödde dig inte födde dig:P

2009-05-26 @ 22:14:37
URL: http://superguy.blogg.se/

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0