Skogsmulle


För någon vecka sen begav vi oss ut i skogen, jag och Johan. Jag klättrade över en kraftigt forsande flod, som den äkta Superwoman jag är!


I den kraftigt forsande floden hittade vi meterlånga böcklingar. En var så stor att jag blev rädd och trillade i. Johan visade snabbt upp sin gentlemannasida o hoppade i efter mig. Vi fick tag i en lian och kunde kämpa oss in till lugnare och grundare vatten. Därifrån tog vi oss sedan upp ur vattnet.


Tack vare mitt överutvecklade luktsinne hittade jag en beroendeframkallande och hallicunationsgivande svamp, gömd under en massa löv och grenar.


Johan blev först helt förskräckt när jag berättade om mitt fynd och sprang och gömde sig bakom en gran.


Strax därpå sansade han sig och bad om att få smaka på svampen. Jag bara låtsades äta min halva, vilket Johan inte märkte, så han åt upp sin i godan tro om att det var en relativt harmlös svamp ändå. Några minuter senare ser han ett flygande tefat som är på väg rakt mot honom. Då förstod jag att svampen inte var att rekommendera för svamppajen vi tänkte göra på kvallen med våra tre kantareller.


Effekten av den röda faran lade sig hyfsat snabbt och vi avslutade kvällen med att gå vilse samt spela brännboll med äpplena som låg under trädet som inte var ett äppelträd. "Titta på bollen, Tina. Titta på bollen."


Kommentarer
Flummandet kommer från: malte

vadan bristen på bilder av störtfloden du korsade? :O

2009-10-11 @ 21:21:41
URL: http://yuna.bloggsida.se
Flummandet kommer från: Tina

Den är ju precis under mig på första bilden. Hur kan du inte se den?

2009-10-11 @ 21:32:34
URL: http://turners.blogg.se/
Flummandet kommer från: Anonym

Härlig sagostund det här!!

2009-10-12 @ 19:53:46
Flummandet kommer från: malte

meh, tina, jag menar extrema närbilder på kraftiga, möjligen livsfarliga, strömmar. var är actionbilderna? :)

2009-10-12 @ 21:14:27
URL: http://yuna.bloggsida.se
Flummandet kommer från: Erik

For ett tranat oga ser man direkt att ni ar pa stigen till hoger om vagen i stackedala!! Ooo minne minne...kul med uppdatering!!

2009-10-23 @ 13:14:37
URL: http://erikn.blogg.se/

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0