Likt En Fågel

Jag flyger. Jag flyger likt en fågel. En fågelunge. En fågelunge som lämnar boet. Jag kastar mig (återigen) ut i det fria och den här gången planerar jag inte att flytta tillbaka hem. Skulle detta ske kommer jag skylla på en hemlig personlig kris.

Tack vare välkända ABK sitter jag nu med en härlig etta på Sommarlust. Jag har ett hyfsat stort kök, ett nymålat vardagsrum, en gräslig hall, balkong samt uteplats. Morgonsolen är min, så nu längtar jag till sommaren. Känns skönt att kunna gå ut och sätta sig med sin frukostmacka på "plätten" trots att man bor i lägenhet.

Alla möbler är köpta alternativt beställda och nästan ihopasatta. Johan har hjälpt mig med min fina, svarta, högblanka TV-bänk, som innehöll en felborrad del. Aningen tråkigt när man köpt varan i Malmö. Dessutom får det nya varuhuset XXXLutz, där min TV-möbel är inhandlad, ett minus för att de har tre varuutlämningsställen. Dåligt skyltade är dessa (göm)ställen också.

Förstår att alla mina noll läsare vill höra om min jul med. Den har varit härlig, precis så som julen ska vara. Lillejul firades tillsammans med Johans familj hos hans kusiner i Osby. Trots min strikta, traditionella syn på julen så var det kul att se hur andra firar jul. Tur för dem att de lyckades med bravur.

Storejul samlade mig och min familj, Johan och hans föräldrar, Carro och morfar hemma hos oss. Tomten kom med paket och rim och gröten med mandel, dock inte till mig detta året. Efter att jag fått höra att jag inte dricker på julen - råkade nämna att jag inte drack så mycket på julafton - så var denna ljuvliga kväll över. Kvar var lite mat och några dagars ledighet.

Inser nu att det måste vara över ett halvår sedan jag skrev här sist. Bättre sent än aldrig!

Kommentarer
Flummandet kommer från: Jossan

Spännande! Ser framemot att få se ditt nya hem!

2011-01-09 @ 19:20:38
Flummandet kommer från: Madde

huvudsaken är att du bloggar igen vilket jag tycker e skoj=)

2011-01-09 @ 19:20:53
URL: http://newadventure.blogg.se/
Flummandet kommer från: Malte

Jag har inte heller bloggat på MINST ett halvår, så i min bok är det lugnt!



Hoppas på en inbjudan till din härliga etta snart då? ;)

2011-01-09 @ 19:27:06
URL: http://yuna.bloggsida.se
Flummandet kommer från: Fridan

Vad kul att du är tillbaka! Spännande med flytt, skall bli kul att se din nya lya! Kram Frida

2011-01-09 @ 21:12:00
Flummandet kommer från: Eva

Har precis kollat på kossegardinerna igen. Dom är sååå fina, Tina!

2011-01-09 @ 21:15:44

Ojoj, så du tänker kommentera? Man tackar, hihi...

Skriv ditt namn heting:
Vill du bli ihågkommen här hos Tina?

E-postadress (Ta det lugnt, den kommer inte synas):

Bloggar du? Skriv in adressen i så fall, så att jag kan läsa om dina äventyr!

Vad har du för grodor i käften som är redo att hoppa ut?

Trackback
RSS 2.0